پرورش انواع ماهی زینتی گوپی در آکواریوم

پرورش ماهی گوپی در آکواریوم چگونه صورت می گیرد؟ چه شرایطی را باید برای پرورش ماهی زینتی گوپی مهیا کرد؟ انواع ماهی زینتی گوپی را نام ببرید.
ماهی گوپی گونه ای از زیباترین انواع ماهی زینتی می باشد که از سرده ماهی مولی بوده است و همچنین این ماهی از تیره ماهی رنگین کمان به شمار می رود. زیستگاه اصلی ماهی گوپی در ونزوئلا، ترینیداد و شمال برزیل بوده است و همچنین این ماهی در اشکال مختلف یافت می شود. ماهی گوپی را می توان در آکواریوم پرورش داد چرا که این ماهی از مقاومت بالایی برخوردار بوده و تغذیه و تکثیر آن بسیار راحت می باشد.

انواع و گونه های مختلف از ماهی گوپی

  • گوپی آبی ژاپنی
  • گوپی لاجوردی
  • گوپی الماس
  • گوپی بی رنگ و یا بازگشتی
  • گوپی سفید سوپر
  • گوپی آلبینو آبی
  • گوپی خاکستری پلاتین کامل

پرورش و تکثیر انواع ماهی گوپی

پرورش و تکثیر ماهی گوپی یکی از راحت ترین کار ها محسوب می شود، البته این ماهی به دلیل مقاومت بالایی که دارد می تواند در هر شرایطی به خوبی رشد کند. ماهی گوپی هم می توان به صورت انفرادی زندگی کند و هم مکان های شلوغ را تحمل می کند. این ماهی از دسته ماهیان زنده زا محسوب می شود و از لقاح داخلی برخوردار است. ماهی گوپی ماده می توان تا 5 مرتبه زایمان داشته باشد و این ماهی از شکمی متورم برخوردار می باشد.
البته بهترین دما برای رسیدن ماهی های کوچک 26 درجه سانتی گراد می باشد و البته اگر دما زیر 26 درجه سانتی گراد باشد ماهی ها زودتر از وقت موعود به دوره بلوغ نزدیک می شوند. البته برای رشد بهتر ماهی گوپی می توانید آن ها را به مدت دوازده ساعت در زیر نور مهتابی قرار دهید و این ماهی ها از مواد پروتیئنی و ویتامین ها برای تغذیه استفاده می کنند.
البته ماهی های گوپی که از دو ماه می گذرند باید از آرتمیای بالغ، کرم توبیفکس، کرم خونی و… استفاده کنند و همچنین این ماهی از غذا های زنده نیز تغذیه می کند. البته بهترین غذای ماهی گوپی استفاده از پشه هایی است که تهدید جدی برای منتقل کردن بیماری هایی چون مالاریا می باشند. اگر ماهی گوپی در آکواریوم پرورش داده می شود بهتر است از غذا های خشک فریزری استفاده کنید و همچنین لارو قرمز پشه ها و همچنین میگو آب شور نیز می تواند در رشد ماهی گوپی تأثیر گذار باشد. این ماهی ها از ماکارونی بسیار خوششان می آید و می توان سه وعده به آن ها در طول روز غذا داد. توجه داشته باشید که ماهی های لارو و بچه ماهی ها بسیار خورنده می باشند و با توجه به غذایی که به آن ها داده می شود با رشد خوبی همراه هستند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما