آموزش پرورش انواع ماهی زینتی در آکواریوم

آیا می دانید چگونه می توان انواع ماهی زینتی را در آکواریومی پرورش داد؟ آموزش چگونگی نگهداری و پرورش ماهی زینتی در مطلب زیر آمده است و با مطالعه آن اطلاعات بیش تری کسب نمایید.

میگو پاک شده و ماهی های آکواریومی بیش تر متعلق به آب های شیرین می باشند، همچنین این ماهی یا به صورت طبیعی یا با علم ژنتیک تولید شده اند. ماهی های زینتی از انواع ماهیان حساس می باشند که باید در شرایط مختلفی زندگی کنند. البته برخی از ماهی های زینتی را می توان در آکواریوم نگهداری کرد که در ادامه به معرفی برخی از آن ها می پردازیم.

معرفی انواع ماهی زینتی پرورشی

  • ماهی های زنده زا از قبیل گوپی، مولی، پلاتی
  • ماهی طلایی همچون بلک مور، فلس مرواریدی، کله شیری
  • ماهی بارب از جمله تایگر بارب، گرین بارب، رزی بارب، شوبرتی بارب
  • ماهی تترا از قبیل ماهی تترا سیاه، تترا پنگوئن، تترا نئون
  • ماهی سیچلاید مانند ماهی آنجل، اسکار، گوره خری
  • ماهی گورامی چون ماهی پرل گورامی، فایتر، گورامی آبی و گورامی بوسنده

پرورش و نگهداری انواع ماهی زینتی آکواریومی

ماهی گورامی ها: یکی از زیباترین ماهی های زینتی که البته از ماهیان آکواریومی به شمار می رود، ماهی گورامی نام دارد که در انواع مختلفی یافت می شود و در بالا به برخی از آن ها اشاره شده است. ماهی های گورامی دارای اشتهای زیادی می باشند و همچنین هم جنس خواری یکی از ویژگی های این ماهی به شمار می رود. بهترین دما برای نگهداری ماهی زینتی گورامی ها دمای 27 درجه سلسیوس بوده است و همچنین این ماهی ها در سختی آب 6 الی 8 dh زندگی می کنند.

ماهی سیچلاید: از دیگر انواع ماهی های زینتی که در آکواریوم پرورش و نگهداری می شود، می توان به ماهی سیچلاید اشاره کرد. این ماهی از جمله ماهی های وحشی به شمار می رود و از گونه هایی که در کشور ایران مورد پرورش قرار می گیرند، می توان به ماهی سیچلاید جولی، سیچلاید دیسکاس، آنجل، سیچلاید گوره خری، سیچلاید زرد و… اشاره نمود. بهترین سختی آب برای رشد این ماهی ها از 5 الی 8 dh بوده است و البته این ماهی می تواند در دمای 27 درجه سانتی گراد زندگی کند.

ماهی تترا ها: یکی از بزرگترین گونه هایی از خانواده ماهیان زینتی که دارای جثه ای کوچک ولی پر فعالیت می باشد، ماهی تترا نام دارد. این ماهی ها در گونه های مختلفی یافت می شوند که می توان به تترا سیاه، تترا جواهر، تترا نئون و… اشاره کرد. البته در پرورش ماهی تترا و تن ماهی هوور باید توجه داشته باشید که فضایی آرام را برای آن ها مهیا کنید و همچنین این ماهی ها در سختی آب بین 3 الی 5 Dh رشد می کنند. بهترین دما برای زندگی این ماهی دمای 27 درجه سانتی گراد بوده است و از آب بسیار تمیز و شفاف برای نگهداری ماهی تترا استفاده می گردد.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما