شرایط پرورش ماهی کپور معمولی

شرایط پرورش ماهی کپور معمولی چه می باشد؟ بیش ترین پرورش ماهی کپور متعلق به کدام گونه از ماهی بوده است؟ در مورد شرایط زندگی ماهی کپور بیش تر بدانید.
ماهی کپور گونه ای از برترین انواع ماهی های گرمابی می باشد که دارای انواع و گونه های مختلفی بوده است. از انواع معروف این ماهی می توان به کپور معمولی، ماهی کپور علفخوار، ماهی کپور سرگنده و ماهی کپور نقره ای اشاره کرد. این ماهی ها باید در استخر های مخصوصی چون استخر ماهی خاکی مورد پرورش قرار گیرند و هر کدام از انواع ماهی کپور از غذای مخصوصی تغذیه می کند و شما می توانید با کودهی مرتب استخر و همچنین دادن غذا به صورت دستی به پرورش این ماهی کمک زیادی کنید.

اطلاعاتی در مورد ماهی کپور معمولی

ماهی کپور معولی یکی از گونه های مرغوب ماهی کپور بوده است که در بازار با قیمت مناسبی به فروش می رسد و همین دلیل باعث شده است تا بیش ترین پرورش را در کشور ایران به خود اختصاص دهد. این ماهی از ماهیان گوشتی بوده و از نوع وحشی به شمار می رود. بدن پهن و زرد بودن اطراف ماهی کپور معمولی یکی از خصوصیاتی است که آن را از دیگر انواع ماهی ها متمایز می کند.
البته ماهی کپور معمولی دارای فلس های متعددی بوده است و در انتهای فلس های این ماهی خال های سیاهی به چشم می خورد. باله های ماهی کپور تیره رنگ هستند ولی از باله های دمی نارنجی رنگی برخوردار می باشد. از خصوصیات منحصر به فرد ماهی کپور می توان به باله پشتی ممتد و بدن پهن این ماهی اشاره نمود.
این ماهی از هر نوع ماده غذایی تغذیه می کند و اصلی ترین غذا برای تغذیه این ماهی گیاهان و جانوران کف زی می باشد. البته این ماهی در آب و هوای گرم بیش ترین رشد را دارد و مناسب ترین دما برای تخم ریزی ماهی کپور معمولی از 18 الی 20 درجه سانتی گراد می باشد و همچنین البته این ماهی ها در دمای 25 درجه سانتی گراد با رشد خوبی همراه بوده است.

شرایط پرورش ماهی کپور

در مورد شرایط پرورش ماهی کپور می توان گفت که این ماهی باید در آبی با ph 7 الی 8 زندگی کند و اکسیژن موردنیاز برای زندگی و رشد بهتر این ماهی نباید کمتر از 2 میلی گرم در لیتر باشد. بهترین سختی آب برای ماهی کپور از 100 الی 300 میلی گرم در لیتر می باشد و همچنین این ماهی ها باید در دمای حداکثر 30 درجه سانتی گراد رشد نمایند. آبی که ماهی کپور در آن رشد می کند باید از مواد آلاینده به دور باشد و البته فلزات سنگین نباید در آب وجود داشته باشد و البته تا حد امکان رنگ و بوی ماهی نباید از حد طبیعی خارج شده باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما