هزینه و شرایط پرورش ماهی سردآبی در استخر

عوامل زیادی در پرورش ماهی سردآبی از جمله قزل آلا دخیل می باشد که در مطلب زیر به برخی از شرایط پرورش ماهی در استخر اشاره شده است. هزینه پرورش ماهی سردآبی چقدر می باشد؟
ماهی های سردآبی از دسته ماهیانی می باشند که باید در دمای پایین رشد کنند و البته پرورش این ماهی ها با توجه به اصول و قواعدی انجام می شود. در این مطلب سعی شده است تا در مورد شرایط پرورش ماهی صحبت شود و به هزینه به کار رفته در پرورش ماهی سردآبی نیز اشاره ای شده است.

شرایط پرورش ماهی سردآبی در استخر

ماهی های سردآبی به چندین دسته تقسیم بندی می شوند که از مهم ترین ماهی سردآبی پرورشی می توان به ماهی قزل آلا اشاره نمود. این ماهی باید در دمای 12 الی 18 درجه سانتی گراد زندگی کند و همچنین بهترین دما برای رشد این ماهی 15 درجه سانتی گراد بوده است.
البته گفته شده است که ماهی قزل آلا می تواند تا دمای 20 درجه سانتی گراد زندگی کند و بدون هیچ استرسی به زندگی ادامه می دهد ولی دمای 25 درجه سانتی گراد رشد ماهی را کاهش داده و در طولانی مدت باعث مرگ ماهی می شود و همچنین کاهش دمای آب ماهی قزل آلا نیز می تواند برای این ماهی مرگبار باشد.
یکی از عوامل مهم در رشد قزل آلا که البته از اصلی ترین جزء زندگی ماهی قزل آلا محسوب می شود می توان به اکسیژن محلول در آب اشاره کرد. این ماهی باید در میزان اکسیژن بالای 7 میلی گرم در لیتر زندگی کند و ماهی اکسیژن در آب باعث می شود تا ماهی رشد نکند و در نهایت می میرد. از جمله عواملی که در کاهش اکسیژن ماهی دخیل می باشد می توان به افزایش شوری آب، تراکم زیاد گیاهان آبزی، تراکم بسیاری از ماهی ها و… اشاره نمود.

هزینه پرورش ماهی قزل آلا در کشور

ماهی قزل آلا در استخر های مختلفی زندگی می کند که البته استخر هایی که برای رشد قزل آلا استفاده می شود، می توان به حوضچه مستطیلی، حوضچه هشت ضلعی، حوضچه دایره ای و حوضچه جدار نازک بتنی اشاره کرد که هر کدام دارای هزینه ای متفاوت می باشند.
با توجه به سنگ چینی در کف استخر، تهیه و اجرای بتن، انواع بلوک سیمانی به کار رفته در استخر و… هزینه ها بررسی می شود. هزینه پرورش ماهی قزل آلا در حوضچه مستطیلی در اندازه 136 متر مربع 181.764.000 ریال بوده است و هزینه پرورش ماهی در حوضچه هشت ضلعی حدود 172.884.600 ریال می باشد. برای پرورش ماهی در استخر و حوضچه های دایره ای باید به میزان 152.397.380 ریال هزینه کرد. اگر برای پرورش ماهی قزل آلا از استخر و حوضچه های جدار نازک بتنی استفاده می شود میزان هزینه ای که برآورد شده است، 106.000.000 ریال می باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما