پرورش انواع ماهی آکواریومی زنده زا

از انواع ماهی آکواریومی زنده زا چه می دانید؟ پرورش ماهی های زنده زا به چه صورت انجام می شود؟ شرایط پرورش ماهی آکواریومی زنده زا چه می باشد؟
ماهی های زنده زا از جمله ماهیان زینتی می باشند که در انواع مختلفی یافت می شوند. از برترین و معروف ترین ماهی های زنده زا می توان به موارد زیر اشاره کرد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:
  • ماهی مولی
  • ماهی پلاتی
  • ماهی گوپی
  • ماهی دم شمشیری

البته گفته شده است که شرایط پرورش ماهی زنده زا با هم متفاوت می باشد که در مطلب زیر به چند نمونه از ماهیان زنده زا و شرایط پرورش آن ها اشاره شده است. برای آشنایی بیش تر با انواع ماهی زنده زا می توانید ادامه مطلب را مطالعه کنید.

پرورش ماهی زنده زا در کشور

ماهی مولی: از دسته انواع ماهی زنده زا که از زیباترین انواع ماهی آکواریومی به شمار می رود، می توان به ماهی مولی اشاره کرد. این ماهی از ماهیان بومی آمریکای مرکزی بوده است و رده زنده زا ها به شمار می رود. از شرایط پرورش ماهی مولی می توان به رژیم غذایی آن ها اشاره کرد و این ماهی از گیاه خواران بوده است و در دمای 19 الی 28 درجه سانتی گراد رشد می کند.
ماهی مولی باید در آب با ph 7.4 الی 8.6 زندگی کند و همچنین بهترین سختی آب 10 الی 30 dh بوده است. طول این ماهی 4 سال بوده و در سن 3 ماهگی به دوره بلوغ وارد می شود. البته بهترین روش پرورش ماهی مولی با هم نوعان خود بوده است و برای تغذیه این ماهی می توانید از غذا های خشک استفاده کنید. البته بهترین تانک برای نگهداری ماهی مولی، تانکی با حداقل 40 لیتر حجم می باشد و البته آب تانک باید صاف و زلال باشد.

ماهی پلاتی: از انواع دیگر ماهی زنده زا می توان به ماهی پلاتی اشاره کرد. این ماهی در گونه های مختلفی یافت می شود و البته زیستگاه اصلی این ماهی در آب های آرام مکزیک و گواتمالا بوده است. این ماهی دارای گونه های زیادی است که می توان به پاندا طلایی، خاکستری، قرمز، غروب آفتاب و پلاتی پاندا اشاره کرد.
بیش ترین طول این ماهی 8 سانتی متر بوده و البته باید در تانک با حداقل 20 لیتر آب زندگی کند. بهترین غذا برای تغذیه ماهی پلاتی، غذا های خشک می باشد و البته در دمای 22 الی 26 درجه سانتی گراد یافت می شود. این ماهی در ph آب 7 الی 8 زندگی می کند و از دسته برترین ماهی های زنده زا به شمار می رود.

ماهی گوپی: این ماهی از برترین ماهی های زنده زا بوده که با ماهیان گیاه خوار زندگی می کند. همچنین این ماهی می تواند تا 5 سانتی متر رشد داشته باشد و بیش تر در سطح میانی آب به شنا می پردازد. ماهی گوپی از انواع غذا های خشک تغذیه می کند بهترین دما برای رشد این ماهی 20 الی 25 درجه سانتی گراد بوده است.
البته این ماهی در سختی آب 7 بیش ترین رشد را دارد و نگهداری و پرورش این ماهی از هر ماهی دیگر بهتر و راحت تر بوده است. البته این ماهی باید در آکواریوم با حجم 40 لیتر آب زندگی کند و با ماهیانی چون سوارتل، مولی و انواع دیگر پلاتی زندگی هم خانواده می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما