پرورش انواع ماهی زینتی در آکواریوم

ماهی های آکواریوم از جمله ماهی های آب شیرین محسوب می شوند که با شرایط مختلفی پرورش داده می شوند. مطلب زیر به چگونگی پرورش انواع ماهی زینتی پرداخته است و با مطالعه اطلاعات بیش تری کسب نمایید.
ماهی های آکواریومی گونه ای از برترین انواع ماهی آب شیرین می باشد که البته بیش از 20000 گونه از این ماهی در جهان معرفی شده اند و هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند. البته گونه های محدودی در ایران پرورش داده می شوند که در مطلب زیر بیش تر در مورد پرورش این ماهی ها صحبت شده است.

مستعدترین انواع ماهی زینتی برای پرورش

  • خانواده ماهیان زنده زا
  • ماهی های طلایی
  • ماهی های بارب
  • ماهی های تترا
  • ماهی های سیچلاید
  • ماهی های گورامی ها

البته باید بدانید که ماهی های زنده زا شامل ماهیان گوپی، پلاتی، سوارتیل و مولی می شود. همچنین ماهی های طلایی شامل ماهی های بلک مور، فلس مرواریدی و کله شیری می شود. از ماهی های بارب ها می توان به ماهی تایگر بارب، گرین بارب، رزی بارب و شوبرتی بارب اشاره نمود. ماهی های تترا نیز دارای گونه های متفاوتی می باشند که تترا سیاه، تترا پنگوئن، تترا نئون و تترا جواهر گونه ای از آن ها هستند.
در مورد ماهی های سیچلایدی گفته شده است که در انواع آنجل، اسکار، سیچلاید گور خری، جولی فیش پرورش داده می شوند. در نهایت ماهی های گورامی در انواع مختلفی چون پرل گورامی، فایتر، گورامی آبی و گورای بوسنده وجود دارند.

پرورش انواع ماهی زینتی

ماهی گورامی: در مورد ماهی های گورامی گفته شده است که این ماهی در گونه های مختلفی در آب های شیرین یافت می شود و البته در کشور ایران به تکثیر و پرورش این ماهی پرداخته شده است. ماهی گورامی ها در سطح راحت نگهداری می شوند و نسبت به دیگر انواع ماهی آکواریومی مقاوم تر هستند. البته باید بدانید که این ماهی هیچ وقت نباید گرسنه بمانند چرا که به هم جنس خود رحم نمی کنند.
البته شرایط پرورش ماهی گورامی بدین گونه است که این ماهی باید در سختی آب 6 الی 8 زندگی کند و بهترین دما برای رشد این ماهی 27 درجه سلسیوس بوده است. برای پرورش این ماهی باید آکواریومی انتخاب شود که از ارتفاع 15 سانتی متری برخوردار است.

ماهی سیچلاید: یکی دیگر از زیباترین ماهی آکواریومی که در شرایط مخصوصی پرورش داده می شود، ماهی سیچلاید نام دارد. البته این ماهی نیز دارای انواع مختلفی است که در بالا نام بردیم. ماهی سیچلاید  باید در دمای 27 درجه سانتی گراد نگهداری شود و همچنین سختی آب  برای رشد مناسب این ماهی ها باید بین 5 تا 8 باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما