پرورش انواع ماهی سالمون در ایران

آیا ماهی سالمون در کشور ایران پرورش داده می شود؟ کدام یک از انواع ماهی در کشور ایران با پرورش خوبی همراه بوده است؟ از شرایط پرورش ماهی سالمون چه می دانید؟
ماهی سالمون از دسته ماهیان آزاد بوده است که در آب های شیرین یافت می شود. این ماهی از جمله ماهیان معرفی شده به کشور ایران می باشد و به دلیل شرایط مساعد در بخش های مختلفی پرورش داده می شود. ماهی سالمون از رنگدانه های نارنجی رنگی برخوردار است که دارای خواص زیادی می باشد.
البته ماهی سالمون دارای گوشت نرم و خوش طعمی می باشد که در بازار کشور از گرانترین ماهی شمال به شمار می رود. ماهی سالمون برای درمان بیماری های قلبی، افسردگی، فشار خون بالا بسیار مفید بوده است و دارای ارزش اقتصادی و غذایی بالایی می باشد.

پرورش ماهی سالمون در ایران

ماهی سالمون پرورشی همانند ماهی سالمون وحشی به لقاح می پردازد و تخم های این ماهی در دمایی با درجه حرارت ثابت در 80 روز در مخزنی با نام انکوباتور جای می گیرند تا زمان خارج شدن از تخم فرا رسد. البته لارو ماهی سالمون در چهار تا شش هفته نباید از چیزی تغذیه کند و بعد از این مدت می تواند به تغذیه بپردازد. البته ماهی هایی که دارای سن 10 الی 16 ماه می باشند می توانند به دامن طبیعت پناه آورند و در این مدت وزن این ماهی ها به 100 گرم رسیده است.
البته گفته شده است که این ماهی به راحتی می تواند شرایط خود را با آب دریا وفق دهد و گفته شده است که در کیج به مدت 14 الی 22 ماه پرورش داده شده و زمانی که به وزن 4 الی 6 کیلوگرم می رسند آماده برای پروسس می باشند. البته پرورش ماهی سالمون در قفس های دریایی صورت می گیرد و البته از غذا های سالم برای تغذیه این ماهی استفاده می شود و غذا هایی که به ماهی سالمون داده می شود همانند ماهی سالمون وحشی بوده است. البته بیش ترین پرورش ماهی سالمون در کشور نروژ بوده است و این کشور ماهی سالمون را اصلی ترین فاکتور برای برنامه ریزی آینده می دانند.

تغذیه ماهی سالمون پرورشی چیست

ماهی سالمون پرورشی از غذا های پلت شده و خشک تغذیه می کند که البته این غذا از 70 درصد مواد خام گیاهی و باقی مانده آن مواد خام دریایی تشکیل می دهد. البته در ترکیب غذای پلت شده ماهی سالمون از 50 درصد سبزیجات، پروتئین و کربوهیدرات ها استفاده شده است و البته از 19 درصد روغن گیاهی و 17 درصد غذای ماهی تشکیل شده است. در غذای پلت شده ماهی سالمون غذا های دیگر نیز به کار رفته که می توان به 11 درصد روغن ماهی و 1 درصد کنسانتره پروتئین ماهی اشاره کرد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما