پرورش انواع ماهی گرمابی در استخر خاکی

کدام گونه از ماهی های گرمابی در استخر خاکی پرورش داده می شود؟ پرورش انواع ماهی گرمابی در استخر خاکی چگونه صورت می گیرد؟ شرایط پرورش ماهی گرمابی چیست؟
ماهی های گرمابی به چندین دسته تقسیم بندی می شوند که البته بزرگترین خانواده از این ماهی ها با نام کپور ماهی معرفی شده است. این ماهی یکی از برترین گونه های پرورشی در جهان محسوب می شود که در بسیاری از مناطق جهان به پرورش ماهی کپور می پردازند.
از انواع ماهی گرمابی که در بخش های مختلف جهان پرورش داده می شود می توان به ماهی کپور علفخوار، ماهی کپور معمولی، ماهی کپور نقره ای و ماهی کپور سرگنده اشاره کرد. از این میان بیش ترین پرورش ماهی کپور مربوط به ماهی کپور معمولی بوده است و پرورش این ماهی در استخر خاکی صورت می گیرد.

پرورش ماهی گرمابی در استخر خاکی

در ابتدا باید استخر خاکی با توجه به قوانین و اصولی که وجود دارد، ساخته شود و برای پرورش این ماهی باید از بهترین روش استفاده کرد که این روش با نام پرورش چند گونه ای معرفی شده است. برخی از پرورش دهندگان ماهی کپور از روش تک گونه ای استفاده می کنند ولی این کار هزینه بر و به صرفه نمی باشد.
در مورد تغذیه ماهی گرمابی در استخر خاکی گفته شده است که در زمان تولد این ماهی ها بهتر است غذا به آن ها داده نشود چرا که از غذا های طبیعی در استخر استفاده می کنند. البته غذای ماهی های کپور متفاوت بوده است و ماهی های کپور نقره ای از غذا های شناور استفاده می کنند و ماهی کپور معمولی از غذا هایی که در کف استخر وجود دارد تغذیه می کند.

شرایط پرورش ماهی گرمابی در کشور

ماهی های گرمابی در شرایط خاصی پرورش داده می شوند و بهترین دما برای زندگی این ماهی ها دمای 25 الی 30 درجه سانتی گراد بوده است. بهترین ph در رشد ماهی های گرمابی 5.6 الی 9 بوده است و ماهی های گرمابی می توانند در این ph رشد خوبی داشته باشند. بیش ترین میزان شوری آب که برای پرورش ماهی گرمابی لازم می باشد، 9 گرم در لیتر بوده است ولی اگر این عدد بالا رود رشد ماهی گرمابی کاسته شده و در نهایت تلف می شود.
میزان اکسیژنی که باید در آب وجود داشته باشد از 3 الی 5 لیتر در ثانیه بوده است و همچنین از آب چشمه ها و قنات ها باید در پرورش ماهی کپور استفاده گردد. از دیگر شرایط پرورش ماهی گرمابی سختی آب بوده است که میزان آن باید از 100 الی 300 گرم در لیتر باشد و این میزان بر حسب کربنات کلسیم مشخص می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما