پرورش ماهی زینتی آنجل در آکواریوم منزل

یکی زیباترین انواع ماهی زینتی که در آب های شیرین یافت می شود، با نام ماهی آنجل معرفی شده است. آیا می توان ماهی زینتی آنجل را در آکواریوم منزل پرورش داد؟
ماهی آنجل که با نام فرشته ماهی معرفی شده است، یکی از برترین انواع ماهی زینتی محسوب می شود که دارای طرفداران زیادی بوده است. این ماهی از قیمت کمی برخوردار بوده و به همین دلیل بیش ترین فروش را به دنبال داشته است. البته ماهی آنجل از ماهیان حساس به شمار می رود که در مطلب زیر بیش تر در مورد خصوصیات ماهی آنجل توضیح داده شده است.

اطلاعات جامع برای شناخت بیش تر ماهی آنجل

ماهی آنجل از جمله ماهیان بومی آمازون و انشعابات آن ها بوده است و بیش ترین طولی که این ماهی می تواند داشته باشد، 15 سانتی متر بوده است. این ماهی را می توان به ماهی های صلح طلب و گیاه خوار نگهداری کرد و همچنین بهترین دما برای رشد این ماهی 26 الی 28 درجه سانتی گراد بوده است.
ماهی آنجل به صورت وسیعی در مناطق مختلف دیده می شود و همچنین از رنگ و فرم های مختلفی برخوردار بوده و بلندی این ماهی ها به 26 سانتی متر می رسد و گاهی طول این ماهی ها 15 سانتی متر بوده است. البته ماهی آنجل در گونه های مختلفی دیده شده که از معروف ترین آن ها می توان به ماهی آنجل مشکی، ماهی آنجل سفید، ماهی آنجل ببری، ماهی آنجل باله بلند نقره ای و… اشاره کرد که در کشور ایران به پرورش انواع ماهی آنجل می پردازند.
ناگفته نماند که بیش ترین پرورش ماهی آنجل در کشور ایران مربوط به آنجل سیاه بوده است چرا که از جذابیت خاصی برخوردار می باشد و اصیل ترین آنجل ها، دم چادری و آنجل دودی می باشند. همچنین امروزه به پرورش ماهی آنجل قرمز نیز می پردازند و در کشور تایلند به پرورش ماهی آنجل فسفری پرداخته شده است.

پرورش و تکثیر ماهی آنجل در خانه

ماهیان آنجل یکی از انواع ماهی کم توقعی بوده است ولی می توان این ماهی ها را از ماهیان حساس نامید. ماهی آنجل را می توان در آکواریوم منزل نگهداری کرد فقط توجه داشته باشید که آب پرورش دهنده ماهی آنجل باید به صورت کریستاله بوده و با نیتریت صفر باشد و همچنین تغذیه مقوی این ماهی نباید فراموش شود.
برای نگهداری ماهی آنجل در منزل باید از تانکی حدود 60 لیتر آب استفاده شود و برای امنیت بیش تر این ماهی ها می توانید از تانک های بزرگتری استفاده کنید. بهترین دما برای رشد این ماهی 26 الی 28 درجه سانتی گراد بوده است و همچنین میزان ph مورد نیاز رشد ماهی آنجل 7 الی 7.5 بوده است. برای تغذیه ماهی آنجل می توانید از کرم توبیفکس، لارو پشه ها، دل گاو، میگو، آرتمیا، کرم خونی و… استفاده کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما