پرورش ماهی زینتی آنجل در ایران

چگونه می توان ماهی زینتی آنجل را در منزل نگهداری کرد؟ آیا پرورش ماهی آنجل در کشور ایران با رشد خوبی همراه می باشد؟ شرایط نگهداری ماهی آنجل چه می باشد؟
ماهی آنجل یکی از زیباترین انواع ماهی های زینتی بوده که دارای طرفداران زیادی می باشد. این ماهی گونه ای از بهترین ماهی های آب های شیرین بوده و البته جز ماهیان صلح طلب محسوب می شود. ماهی آنجل از قیمت پایینی برخوردار است و بیش ترین فروش را در بازار به خود اختصاص داده است. البته برای نگهداری ماهی آنجل باید شرایطی در نظر گرفته شود که در ادامه بیش تر در مورد آن صحبت می شود.
ماهی آنجل بیش تر در قسمت های مرکزی آمازون یافت می شود و در رودخانه های منشعب به این کشور شنا می کنند. این ماهیان زیبا از طولی برابر با 26 سانتی متر برخوردار بوده و به چندین دسته تقسیم بندی می شوند. از جمله معروف ترین انواع ماهی زینتی آنجل می توان به آنجل نیم تنه مشکی، آنجل باله بلند چلگیس، آنجل ببری، آنجل سفید، آنجل سیاه، آنجل باله بلند دودی، آنجل باله بلند نقره ای و… اشاره کرد.
ماهی آنجل دارای رنگ بندی و فرم های زیبا و مختلفی می باشد که البته از پرطرفدارترین ماهی های آنجل می توان به ماهی آنجل سیاه اشاره کرد چرا که بیش ترین فروش را در بازار به خود اختصاص داده است.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

نگهداری و پرورش ماهی آنجل

ماهی آنجل از جمله ماهیان کم توقع بوده و نسبت به شرایط زندگی حساس نمی باشد. این ماهی باید در تانک هایی با حجم 60 لیتر در آب زندگی کنند و البته اگر در تانک های بزرگتر نگهداری شوند بسیار بهتر می باشد. بهترین دما برای زندگی ماهی آنجل از 26 الی 28 درجه سانتی گراد می باشد و Ph آب برای پرورش این ماهی خنثی است. بهترین همراهی برای این ماهیان، لوچ ها، شارک ها، تترا ها، رنگین کمان ها و دیسکس ها می باشند.
این ماهی از غذا هایی چون لارو حشرات، کرم توبیفکس، بچه ماهیان تغذیه می کند و البته بهترین غذا برای این ماهیان دل گاو، میگو، آرتمیا و کرم خونی بوده است. البته باید بدانید که بهترین آب برای زندگی این ماهی، آب کریستاله با نیتریت صفر می باشد و این ماهی باید از تغذیه ای بسیار مقوی برای رشد استفاده کند. ماهی های آنجل در آکواریوم ها رشد خوبی دارند و اگر آکواریوم بزرگ باشد هم رشد بهتر و هم احساس امنیت بیش تری می کنند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما