پرورش ماهی زینتی زبرا در آکواریوم

زبرا یکی از گونه های ماهی زینتی محسوب می شود که پرورش و نگهداری این ماهی کاری بسیار راحت می باشد. آیا می دانید چگونه باید ماهی زبرا را در آکواریوم نگهداری کرد؟
ماهی زبرا یکی از گونه های متفاوت و زیبای آب های شیرین می باشد و این ماهی را می توانید به راحتی در آکواریوم نگهداری کنید، فقط باید برخی از شرایط زیست ماهی در آکواریوم مهیا شود. ماهی زبرا از هر نوع مواد غذایی تغذیه کرده و در انواع مختلفی یافت می شود که در ادامه بیش تر با این نوع ماهی آشنا می شوید.

شناخت بیش تر ماهی زبرا

ماهیان زبرا از جمله ماهیان صلح طلبی می باشند که از حرکت زیادی برخوردار هستند و از پرجنب و جوش ترین ماهی های زینتی به شمار می روند. این ماهی ها در شرایط بسیار بدی نیز زیست می کنند و همچنین می توان گفت که ماهی زبرا از مقاومت بالایی برخوردار بوده و از مقاوم ترین ماهی های زینتی به شمار می رود. ماهی زبرا از معروف ترین و باکیفیت ترین ماهی های تخم گذار بوده است و زیستگاه اصلی این ماهی در اروپا می باشد. ماهی زبرا از تنوع رنگی بالایی برخوردار می باشد و قیمت این ماهی در بازار ایران بسیار مناسب است و بیش ترین فروش را در بازار به خود اختصاص می دهد. از انواع ماهی زبرا می توان به مواردی چون دانیو غول پیکر، دانیو گورخری طلایی، دانیو تابان، دانیو آبی باله بلند، دانیو گور خری اشاره کرد.
البته ماهی های زبرا در آکواریوم هه به راحتی زندگی می کنند و این مسئله نشان می دهد که ماهی زبرا چقدر مقاوم بوده و در شرایط سخت نیز می تواند زنده بماند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد مبتدی برای تزیین آکواریوم خود از این ماهی ها استفاده می کنند.

نگهداری و پرورش ماهی زبرا

ماهی زبرا از گونه های زیبای ماهی زینتی به شمار می رود و البته این ماهی در تانک های کوچکی قرار گرفته است و یکی از شاداب ترین ماهی های آب های شیرین به شمار می رود. حداقل آبی که برای نگهداری این ماهی در نظر گرفته می شود 100 لیتر است و باید با گیاهان زینتی و آبزی پوشیده شده باشد. این ماهی می تواند در دمای 22 الی 28 درجه سانتی گراد زندگی کند و برای نگهداری ماهی زبرا بهتر است در دسته های 4 الی 5 تایی قرار بگیرند. برای تغذیه این ماهی می توانید از از هر نوع ماده غذایی استفاده کنید و بهترین غذا برای آن ها غذا های خشک و گوشتی می باشد. عمده ترین غذای ماهی زبرا برای تغذیه آن ها کرم های منجمد، غذا های پولکی، غذای خشک و… می باشد و همچنین می توان گفت به راحتی این ماهی ها قابل تکثیر می باشند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما