پرورش ماهی سردآبی قزل آلا در ایران

بیش ترین میزان پرورش ماهی در ایران مربوط به ماهی قزل آلا می باشد که در مورد پرورش ماهیان سردآبی از جمله قزل آلا مطالبی گفته شده است. برای کسب اطلاعات بیش تر در مورد پرورش ماهی سردآبی مطلب زیر را مطالعه کنید.
ماهی قزل آلا از جمله ماهیان سردآبی است که در کشور ایران از طرفداران زیادی برخوردار است و البته این ماهی از میزان زیادی امگا3 تشکیل شده است و برای درمان انواع امراض گوناگون مفید می باشد. ماهی قزل آلا می تواند تا 150 سانتی متر رشد داشته باشد و همچنین می توان گفت که این ماهی در انواع رنگین کمان و خال قرمز در رودخانه ها و دریای خزر زندگی می کنند که از مرغوب ترین آن ها می توان به ماهی قزل آلا خال قرمز اشاره کرد. اما به دلیل وجود شرایط استثنایی ماهی قزل آلا خال قرمز نمی توان آن ماهی را پرورش داد و به همین دلیل بیش ترین پرورش ماهی در ایران مختص به ماهی قزل آلا رنگین کمان می باشد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پرورش ماهی قزل آلا در کشور ایران

زمینی که برای ساخت استخر ماهی و پرورش ماهی استفاده می شود باید دارای 100 متر مساحت باشد و البته نکاتی دیگر در پرورش ماهی قزل آلا باید در نظر گرفته شود که در ادامه بیش تر در مورد آن صحبت شده است. ماهی قزل آلا از جمله ماهیان سردآبی می باشد و به همین دلیل باید در دمایی برابر با 12 الی 18 درجه سانتی گراد رشد کند و اگر دمای آب به 24 درجه سانتی گراد برسد باعث می شود تا ماهی تلف شود. PH مناسب برای رشد ماهی قزل آلا از 6.8 تا 8.4 معین شده است و از این محدوده نباید خارج شود.
البته میزان اکسیژن موجود در آب برای ماهیان سردآبی باید بالا باشد و ماهی در اکسیژن کمتر از 5 میلی گرم در لیتر تلف می شود و در مورد شوری آب می توان گفت که مناسب ترین میزان شوری آب برای پرورش ماهی سردآبی 10ppt می باشد و البته ماهی قزل آلا می تواند در شوری 30ppt زندگی کند. بهترین آب برای زندگی و پرورش ماهی سردآبی قزل آلا آبی شفاف و زلال می باشد و موادی که بر روی آب معلق می باشند نباید از 30 میلی گرم در لیتر بیش تر باشند.
البته در پرورش ماهی قزل آلا بیش ترین هزینه متعلق به تغذیه ماهی می باشد و باید در این مورد مدیریت خوبی داشته باشید تا بتوانید با کمترین هزینه به وزن مطلوب ماهیان برسید. از مهم ترین مسائلی که باید در پرورش ماهی قزل آلا سردآبی به آن توجه شود جدا کردن ماهی قزل آلا کوچک و بزرگ می باشد و در این مورد اگر با هم نگهداری شوند باعث می شود تا جیره غذایی از وزنی متعادل برخوردار نباشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما