پرورش ماهی سردآبی قزل آلا در یزد

پرورش ماهی قزل آلا چگونه صورت می گیرد؟ آیا در شهر یزد امکان پرورش ماهی قزل آلا وجود دارد؟ ماهی قزل آلا از جمله ماهیان سردآبی است یا گرمابی؟
ماهی قزل آلا از برترین ماهی های سردآبی است که در کشور ایران با رشد خوبی همراه می باشد. البته این ماهی در بخش های شمالی کشور یافت می شود و بیش ترین فروش را در بازار به خود اختصاص داده است. در مورد شکل ظاهری این ماهی می توان گفت که ماهی قزل آلا از بدنی کشیده و فشرده برخوردار بوده و دارای باله دمی بزرگی می باشد. دهان ماهی های قزل آلا بزرگ می باشد و به راحتی می توانند از انواع طعمه برای تغذیه استفاده کنند.

شرایط پرورش ماهی سردآبی قزل آلا

در مورد این که بیش ترین پرورش ماهی در ایران متعلق به ماهی قزل آلا است، باید بدانید که با توجه به تحقیقات به عمل آمده در زمینه کمبود ویتامین و منابع آبی در ایران این موضوع مطرح می شود که بهره برداری از منابع آبی همچنان جای خود را در نظرات محکم کرده است. البته از بهترین بهره برداری ها می توان به پرورش ماهی اشاره کرد و به دلیل این که ماهی قزل آلا از جمله ماهیان مقاوم و جان سختی می باشد در کشور ایران موردتوجه قرار گرفته و بیش تر پرورش داده می شود.
در مورد شرایط پرورش ماهی های سردآبی گفته می شود که بهترین دما برای رشد این ماهی ها از جمله ماهی قزل آلا از 12 الی 18 درجه سانتی گراد می باشد. البته ماهی قزل آلا در دمای 15 درجه سانتی گراد از رشد خوبی همراه بوده است و در دمای بالای 24 درجه سانتی گراد بی شک ماهی ها تلف خواهند شد.
میزان اکسیژن موجود در آب برای رشد قزل آلا باید بیش تر از 5 میلی گرم در لیتر باشد و همین مسئله باعث می شود تا رشد ماهی تحت تأثیر قرارگیرد. PH موردنیاز برای رشد قزل آلا از 6.8 الی 8.4 می باشد و اگر از این محدوده خارج شود باعث تلفات سنگینی می شود.

پرورش ماهی قزل آلا در یزد

پرورش ماهی قزل آلا در یزد یکی از کار های دشواری می باشد و البته شهر یزد از شهر های کویری ایران محسوب می شود و گاهی دمای آن به بالای 45 درجه سانتی گراد می رسد که این مسئله می تواند خطر آفرین باشد. البته باید بدانید که رها سازی بچه ماهی ها در شهر یزد در فصل زمستان صورت می گیرد و با این وجود ماهی ها می توانند رشد خوبی را داشته باشند.
البته زمانی که دمای هوا زیاد می شود با اختراع دستگاه خنک کننده توانسته اند بهترین انواع ماهی قزل آلا را در یزد پرورش دهند و با این روش بخش عمده از ماهی پرورش داده می شود. این دستگاه قادر است تا دمای آب را 14 درجه سانتی گراد کم کند و این مسئله باعث می شود تا رشد ماهی ها متوقف نشود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما