پرورش ماهی لجن خوار در آکواریوم

ماهی لجن خوار از جمله ماهیان زینتی است که به رفتگر آکواریوم نیز مشهور می باشد. البته برای پرورش ماهی لجن خوار باید شرایطی را مهیا کرد که در ادامه در مورد آن صحبت شده است.
ماهی لجن خوار گونه ای از برترین انواع ماهی های آکواریومی است که می توان به راحتی کار تنظیف آکواریوم را برعهده بگیرد و در کسری از زمان مانند یک رفتگر تمامی آکواریوم را تمیز و پاکسازی می کند. این ماهی از غذا های دیگر نیز برای تغذیه استفاده می کند و نمی تواند فقط با لجن خواری به رشد خوبی برسد.

شناخت بیش تر ماهی لجن خوار

ماهی لجن خوار دارای نام های دیگری نیز می باشد که از معروف ترین آن ها می توان به گربه ماهی اشاره کرد. ماهی لجن خوار در مناطقی چون آمریکای جنوبی و رودخانه آمازون یافت می شود و زیستگاه اصلی این ماهی در همین دو منطقه می باشد. این ماهی ها از جمله ماهیان جالب و جذابی بوده و در شرایط مختلف می توانند به راحتی زندگی کنند و مقاومت زیاد این ماهی ها زبانزد خاص و عام می باشد. البته گربه ماهی یا ماهی لجن خوار در انواع مختلفی یافت می شود و از معروف ترین نام های این ماهی می توان به لجن خوار پلنگی، اسپورت، معمولی، شکلاتی، شیشه ای و… اشاره کرد.

نگهداری و پرورش ماهی لجن خوار در آکواریوم

برای نگهداری ماهی لجن خوار باید قواعد و اصولی رعایت شود که البته در ادامه بیش تر در مورد آن ها صحبت شده است. ماهی لجن خوار باید در دمای 24 الی 28 درجه سانتی گراد رشد داشته باشد و همچنین بهترین PH برای رشد این ماهی از 6.5 الی 8 می باشد. البته باید بدانید که این ماهی با تمامی ماهیان آب های شیرین سازگار بوده و از لجن های آکواریوم نیز تغذیه می کند. این ماهی ها باید در اکسیژن مناسبی زندگی کنند و این مسئله برای آن ها بسیار مهم می باشد.
ماهی لجن خوار نیز مانند دیگر انواع ماهی ها از پسماند هایی برخوردار است و مدفوع این ماهی ها دراز و بسیار عجیب به نظر می آید و باید هر چند وقت یکبار آکواریوم فیلتر شود. البته ماهیان لجن خوار برای تغذیه به کف استخر ها یا دریا ها رفته و در آنجا از لجن ها تغذیه می کند ولی این ماهیان مانند دیگر انواع ماهی نیاز به غذای کمکی دارند و از غذا های خشک و گوشتی تغذیه می کند. بهترین آب برای نگهداری ماهی لجن خوار، از آب شیرین استفاده کنید که در این صورت باعث می شود تا آب همیشه تمیز باقی بماند. البته از مزایای نگهداری ماهی لجن خوار در آب های شیرین، تمیز نگه داشتن شیشه های آکواریوم، پیشگیری از جمع شدن پسماند های غذایی و… می باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما