چگونگی پرورش انواع ماهی کپور ایرانی

کدام یک از انواع ماهی کپور از نوع پرورشی می باشند؟ در مورد شرایط پرورش ماهی کپور ایرانی چه می دانید؟ چگونگی پرورش ماهی کپور در مطلب زیر آمده است و برای آشنایی بیش تر مطالب زیر را مطالعه کنید.
کپور ماهیان یکی از برترین گونه های مفید و کاربردی در صنعت شیلات هستند که در بخش های مختلفی از جهان مورد پرورش قرار می گیرند. البته این ماهی ها از جمله مهم ترین ماهی های پرورشی در کشور محسوب می شوند و جزئی از ماهیان گرمابی به شمار می روند. از انواع ماهی کپور که در کشور ایران پرورش می یابد می توان به ماهی کپور معمولی، ماهی کپور نقره ای، ماهی کپور سرگنده و علفخوار اشاره کرد.

پرورش انواع ماهی کپور در ایران

یکی از مسائلی که در پرورش ماهی کپور مورد بررسی قرار می گیرد، استفاده از روش مناسب برای پرورش ماهی می باشد. البته گفته شده است که بهترین استخر برای پرورش ماهی کپور، استخر خاکی بوده است و بعد از آماده سازی آن می توانید از روش چندگونه استفاده کنید چرا که بهترین روش پرورش ماهی گرمابی معرفی شده است.
البته گفته شده است که در روش چند گونه از چندین سطوح غذایی استفاده می شود و البته غذا های متنوعی برای تغذیه ماهی کپور مورد استفاده قرار می گیرد. پرورش هر 4 گونه از ماهی کپور باعث شده است تا نکات مثبتی را در برداشته باشد. اگر به دنبال پرورش 2 گونه از ماهی کپور می باشید بهتر است ماهی کپور علفخوار را با ماهی کپور نقره ای یا سرگنده پرورش دهید چرا که این ماهی ها بر سر غذا به رقابت نمی پردازند.

شرایط پرورش ماهی گرمابی چیست

اولین چیزی که در پرورش ماهی گرمابی از جمله ماهی کپور مورد بررسب قرار می گیرد، مسئله آب می باشد. آبی که ماهی کپور در آن زندگی می کند باید از آب چشمه ها و قنات ها باشد و اکسیژن موجود در آن باید از 2 میلی گرم در لیتر بیش تر باشد و همچنین بهترین میزان اکسیژن در آب 6 میلی گرم در لیتر بوده است.
بهترین دما برای رشد ماهی کپور 18 الی 25 درجه سانتی گراد بوده است و توجه داشته باشید که نباید دمای هوا از 30 درجه سانتی گراد بیش تر شود. میزان اسیدیته آب از 7 الی 8 بوده است و نباید از این محدود خارج گردد چرا که باعث تلف شدن ماهی می شود.
میزان سختی آب برای پرورش ماهی کپور از 100 الی 3000 میلی گرم در لیتر تعیین شده است و البته این میزان رابطه مستقیمی با کربنات کلسیم دارد. البته این ماهی بهتر است در استخر خاکی پرورش داده شود چرا که می تواند از مواد طبیعی در استخر استفاده کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما