چگونگی پرورش ماهی بیگ هد در ایران

منظور از ماهی بیگ هد کدام یک از ماهیان کپور بوده است؟ چگونگی پرورش ماهی کپور بیگ هد در ایران در مطلب زیر گفته شده است که می توانید برای کسب اطلاعات بیش تر مطلب زیر را مطالعه نمایید.
ماهی بیگ هد که همان ماهی کپور سرگنده بوده است از گونه های مرغوب پرورشی به شمار می رود و البته این ماهی از انواع ماهی چینی معرفی شده و صورت کشت توأم با دیگر انواع ماهی کپور پرورش داده می شود. زیستگاه اصلی ماهی کپور سرگنده در رودخانه آمور بوده است و البته به دلیل مقاومت بالا در کشور های مختلفی مورد پرورش قرار می گیرد.
البته ماهی کپور سرگنده در کشور ایران حدود 5 الی 10 درصد از پرورش ماهی کپور را به خود اختصاص داده و البته این ماهی دارای ویژگی های مهمی می باشد که در مطلب زیر به آن ها اشاره شده است.

در مورد ماهی کپور سرگنده چه می دانید

ماهی کپور سرگنده یا بیگ هد گونه ای از معروف ترین انواع ماهی کپور بوده است که البته در از سر بزرگ و چشمانی رو به پایین برخوردار بوده و از نظر شکل ظاهری بسیار شبیه به ماهی کپور نقره ای می باشد. این ماهی از بدنی فشرده و همچنین تیره برخوردار است و لکه های موزائیکی مانندی بر روی بدن این ماهی دیده می شود.
ماهی کپور سرگنده یا بیگ هد دارای دندان های حلقی یک ردیفی بوده و بیش ترین غذای این ماهی را زی شناوران و جلبک های درشت تشکیل می دهد. البته گفته شده است که ماهی بیگ هد از دسته ماهیانی است که نسبت به درجه حرارت حساس بوده است و اگر در محدوده ای خارج از دمای مناسب قرار بگیرد بی شک ماهی تلف می شود.
بهترین دما برای تخم ریزی این ماهی 22 الی 25 درجه سانتی گراد بوده است و البته این ماهی در کشور ایران نمی تواند به صورت طبیعی تخم ریزی کند.

پرورش ماهی بیگ هد در کشور

پرورش و تولید ماهی بیگ هد در جهان از رتبه چهارم برخوردار بوده است و حدود 27.1 میلیارد کیلوگرم از این ماهی در سال 1995 در کشور آمریکا پرورش داده شد.
برای پرورش ماهی بیگ هد یا کپور سرگنده باید ph آب از 7 الی 8 تنظیم شده باشد و البته بهترین اکسیژن برای این ماهی باید 2 میلی گرم به بالا باشد و میزان دی اکسیدکربن برای رشد این ماهی باید به میزان کمی تعیین شده باشد. این ماهی در سختی آب 100 الی 300 گرم در لیتر زندگی می کند و همچنین بهترین دما برای رشد این ماهی 35 درجه سانتی گراد بوده است.
ماهی کپور سرگنده باید با دیگر انواع ماهی کپور پرورش داده شود و همچنین رنگ و بوی آبی که ماهی کپور بیگ هد در آن زیست می کند باید طبیعی باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما