چگونگی پرورش ماهی زینتی فایتر در منزل

پرورش ماهی فایتر در منزل چگونه صورت می گیرد؟ ماهی زینتی فایتر از چه ویژگی هایی برخوردار است؟ آیا ماهی فایتر از ماهیان زینتی به شمار می رود؟ در مطلب زیر چگونگی پرورش ماهی زینتی فایتر بیان شده است.
ماهی فایتر از جمله برترین ماهی های زینتی است که از زیبایی خاصی برخوردار می باشد. این ماهی با نام جنگجوی سیامی نیز معرفی شده است و تنها دلیل آن رفتار پرخاشگرانه این ماهی می باشد. ماهی فایتر از خانواده گورامی ها به شمار می رود و همچنین در آب های شیرین به طور قابل توجهی بافت می شود.
ماهی فایر از ماهیان بومی مکونگ بوده است و بیش تر در آسیای جنوب شرقی دیده می شود. بیش ترین تکثیر ماهی فایتر در تالاب های کم عمل و جریان آب آهسته می باشد و البته در برنج زار ها با تکثیر این ماهی همراه می باشیم. ماهی فایتر از انواع ماهی های بومی کشور های گرمسیر بوده است و در کشور ایران نیز با قیمت بالایی به فروش می رسد و در آکواریوم در منزل نگهداری می شود.
این ماهی دارای طول عمر 2 الی 5 سال بوده است و در برخی از مواقع این ماهی تا 8 سال نیز عمر می کند. ماهی فایتر در دو جنس نر و ماده به فروش می رسد و از ویژگی های ظاهری متفاوتی برخوردار می باشند.

اطلاعات بیش تر در مورد ماهی فایتر

ماهی فایتر گونه ای از ماهیانی است که دارای انواع دم زیبا بوده است که از دم های این ماهی می توان به دم نقابی شکل، دم تاجی، هلال ماه، دم کوتاه و دو دم اشاره کرد. این ماهی در رنگ های متنوعی دیده شده است که البته از صورتی کمرنگ و باله های قرمز گرفته تا در رنگ های تیره یافت می شود. ماهی فایتر در جهان با نام جواهر شرقی شناخته شده است و البته گونه های وحشی این ماهی دارای تنوع رنگی بیش تری برخوردار می باشند. رایج ترین رنگ های ماهی فایتر می توان به قرمز، نارنجی، سفید، سبز زمردی اشاره کرد.
ماهی فایتر از حشرات و لارو ها تغذیه می کند و این غذا ها تنها در طبیعت یافت می شود. البته اگر قصد پرورش ماهی فایتر در منزل را دارید می توانید از غذا های پولکی، منجمد و خشک شده استفاده کنید. البته این ماهی با میگو های آب شیرین و دافنی ها نیز تغذیه می شود و عمده ترین غذای ماهی فایتر، کرم شیشه ای و کرم خونی می باشد.

پرورش ماهی فایتر در خانه

ماهی فایتر نیز مانند دیگر انواع ماهی زینتی از خصوصیات منحصر به فردی برخوردار می باشد و باید در شرایط مخصوصی زندگی کند تا بیش ترین رشد را داشته باشد. ماهی فایتر در دمای 24 الی 28 درجه سانتی گراد رشد می کندو بهترین PH برای زندگی این ماهی از 6.5 الی 7.5 بوده است. البته برای نگهداری و پرورش ماهی فایتر باید از آکواریوم های بزرگ استفاده کرد و البته برای نگهداری این ماهی نیازی به تجهیزات آکواریومی نمی باشد.
بهترین هم خانواده برای نگهداری ماهی فایتر، آنجل ها، شارک ها، لوچ ها و گورامی ها می باشند و البته این ماهی به دلیل این که از ماهیان جنگجو به شمار می رود بهتر است به صورت انفرادی نگهداری شود. البته اگر ماهی فایتر با ماهیان دیگر نگهداری شود حرکات نمایشی جالبی از خود بروز می دهد که می توان به زیباتر شدن آکواریوم شما کمک زیادی کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما