شرایط پرورش ماهی آکواریومی زنده زا

ماهی زنده زا به چه ماهیانی گفته می شود؟ از شرایط پرورش ماهی آکواریومی زنده زا چه می دانید؟ مطلب زیر به معرفی انواع ماهی زنده زا پرداخته است و شما می توانید بیش تر در مورد آن ها بدانید.
ماهی های زنده زا گونه ای از زیباترین ماهی های آکواریومی به شمار می رود که در انواع مختلفی یافت می شود. از گونه های محبوب و زیبای ماهی زنده زا می توان به مواردی چون پلاتی تاکسیدو، گوپی طلوع آفتاب، گوپی رد فایر، دم شمشیری نئون، پلاتی بادبان باله و… اشاره نمود.

معرفی انواع ماهی آکواریوم زنده زا و شرایط پرورش آن ها

ماهی پلاتی تاکسیدو: گونه ای از زیباترین ماهی های آکواریومی که از ماهیان صلح طلب و آرام به شمار می رود، می توان به ماهی پلاتی تاکسیدو اشاره کرد. این ماهی از لکه های سیاهی برخوردار می باشد و بهترین شرایط پرورش این ماهی در ادامه گفته شده است.
برای پرورش این ماهی باید حداقل 56 لیتر آب وجود داشته باشد و همچنین این ماهی از گیاهان بسیار خوشش می آید و برای تزیین آکواریوم حتماً از گیاهان آبزی استفاده کنید. بهترین دما برای پرورش ماهی پلاتی تاکسیدو، از 17.5 الی 25 درجه سانتی گراد می باشد و این ماهی در PH 7 الی 8.2 زندگی می کند. برای تغذیه این ماهی از غذا های خشک و پولکی استفاده کنید و این ماهی با دیگر انواع ماهی زنده زا چون گوپی ها و دم شمشیری پرورش داده شود.

گوپی طلوع آفتاب: یکی از زیباترین انواع ماهی زینتی و آکواریومی که در رنگ های مختلفی چون آبی، سبز و زرد یافت می شود، ماهی گوپی طلوع آفتاب می باشد. این ماهی از انواع ماهی بومی ونزوئلا، ترینیداد، شمال برزیل و گینه نو بوده است و البته در اندازه های 6 و 3 سانتی متری دیده شده است.
ماهی گوپی طلوع آفتاب از ماهی های مقاوم بوده است و در دمای 20 الی 27.5 درجه سانتی گراد بهترین رشد را در بردارد. البته بهترین PH آب برای زندگی این ماهی از 5.5 الی 8 بوده است و همچنین آکواریومی که برای زندگی این ماهی انتخاب می شود باید از گیاهان آبزی پوشیده شده باشد.

پلاتی بادبان باله: این ماهی از دیگر انواع ماهی های زیبای اقیانوسی است که با نام های پلاتی رنگین کمانی و ماه ماهی خوانده می شود. این ماهی از جمله ماهیان دو رگه بوده است و در رنگ های مختلفی یافت می شود. از رایج ترین رنگ های ماهی پلاتی بادبان باله، قرمزف نارنجی، زرد می باشد و همچنین این ماهی در آکواریومی با حجم 56 لیتر در آب زندگی می کند.
ماهی پلاتی بادبان باله از ماهی های زنده زا بوده و در آکواریومی که از گیاهان پوشیده شده باشد، رشد بهتری دارد. البته این ماهی از ماهیان صلح طلب محسوب می شود و بهترین دما برای رشد این ماهی 17.5 الی 25 درجه سانتی گراد می باشد. PH موردنیاز برای زندگی این ماهی از 7 الی 8.2 تعیین شده است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما