آموزش پرورش ماهی سردآبی در استخر

شرایط پرورش ماهی سردآبی چه می باشد؟ در مطلب زیر به آموزش پرورش ماهی سردآبی در استخر پرداخته شده است و شما می توانید با شرایط پرورش ماهی سردآبی آشنا شوید.
ماهی سردآبی به چه نوع ماهی گفته می شود؟ کدام نوع از ماهی سردآبی در کشور ایران مورد پرورش قرار می گیرد؟ ماهی سردآبی از جمله برترین ماهی های پرورشی ایرانی محسوب می شوند که در بخش های مختلفی از کشور پرورش داده می شوند. این ماهی ها می توانند تا دمای 25 درجه سانتی گراد را تحمل کنند و اگر از این محدوده خارج گردد باعث تلف شده ماهی می شود.

از برترین و مهم ترین  میگو پاک شده و  ماهی های سردآبی می توان به ماهیان آزاد اشاره کرد و از برترین ماهی پرورشی سردآبی در کشور ایران، ماهی قزل آلا رنگین کمان بوده است که بیش ترین پرورش را به خود اختصاص می دهد.

معرفی ماهی سردآبی قزل آلا رنگین کمان

ماهی قزل آلا رنگین کمان از مرغوب ترین انواع ماهی قزل آلا بوده است و به دلیل مقاومت بالایی که دارد در بخش های مختلفی از ایران مورد پرورش قرار می گیرد. این ماهی از بدنی کشیده و فشرده ای برخوردار بوده است و همچنین یک نوار رنگین کمانی بر روی بدن آن دیده می شود. ماهی قزل آلا رنگین کمان برخلاف ماهی قزل آلا نهری از مقاومت بیش تری برخوردار بوده و می تواند تا دمای 27 درجه سانتی گراد را تحمل کند.
البته این ماهی در پاییز و بهار و گاهی در تابستان دیده می شود و همچنین از 8 باله توسعه یافته برخوردار بوده و به صورت متراکم در کشور پرورش داده می شود.

شرایط پرورش ماهی سردآبی در کشور

در مورد پرورش ماهی سردآبی گفته شده است که این ماهی ها باید در دمای بین 12 الی 16 درجه سانتی گراد نگهداری شوند و البته اگر دمای آب به زیر 5- درجه سانتی گراد برسد، بی شک ماهی تلف می گردد. بهترین دما برای زندگی و رشد قزل آلا دمای 15 درجه سانتی گراد مشخص شده است.
تن ماهی هوور و در مورد اکسیژن موجود در آب می توان گفت که این ماهی در آب سرد زندگی می کند و بی شک اکسیژن موجود در آب سرد بیش تر بوده است. گفته شده است که میزان اکسیژن موجود در آب نباید از 6 میلی گرم در لیتر کمتر باشد چرا که باعث مرگ ماهیان می شود.
سومین نکته در رابطه با پرورش ماهی سردآبی می توان گفت که میزان ph یا اسیدیته آب ماهی قزل آلا باید بین 5.6 الی 5.7 باشد و ph بالای 9 و همچنین کمتر از 5.5 باعث می شود تا ماهی ها و لارو های این ماهی تلف شوند.
در مورد اثر نور در پرورش ماهی قزل آلا گفته شده است که نباید به صورت مستقیم در برابر نور آفتاب قرار بگیرند و در روش های پرورش ماهی متراکم باید کارگاه ها در منطقه ای ساخته شوند که از تابش مستقیم نور جلوگیری شود. همچنین آبی که برای پرورش ماهی قزل آلا استفاده می شود باید زلال و شفاف بوده باشد.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما