شرایط پرورش ماهی اوزون برون در جهان

شرایط پرورش ماهی اوزون برون چه می باشد؟ آیا پرورش ماهی اوزون برون در جهان گسترش یافته است؟ در مورد شرایط و ویژگی های ماهی اوزون برون چه می دانید؟
ماهی اوزون برون گونه ای از ماهیان استروژن بوده است و در کشور های مختلفی به پرورش این ماهی پرداخته شده است. این ماهی از جمله ماهیان خاویاری به شمار می رود که از نظر اقتصادی بسیار ارزشمند می باشد. ماهی اوزون برون که با نام گیلکی تیریج معرفی می شود، در دریای خزر با رشد خوبی همراه است و همچنین این ماهی در دریای سیاه نیز دیده شده است.

اطلاعاتی در مور شکل ظاهری ماهی اوزون برون

ماهی اوزون برون از بدنی کشیده و دراز برخوردار بوده و همانطور که در تصویر دیده می شود دارای پوزه ای باریک و دراز می باشد و همچنین روی لب پایینی این ماهی بریدگی دیده می شود و البته این بریدگی در ناحیه سر ماهی نیز مشاهده شده است. ماهی اوزون برون برخلاف داشتن پوزه ای باریک و دراز دارای سیبیلک های کوتاهی بوده و قسمت های پهلویی این ماهی دارای رنگ سیاه می باشد و شکم ماهی از رنگ روشنی پوشیده شده است.
طول بدن ماهی اوزون برون 123 سانتی متر بوده و این ماهی می تواند تا 241 سانتی متر رشد داشته باشد و همچنین ماهی اوزون برون از 5 ردیف استخوان برخوردار بوده و در قسمت پشتی این ماهی حدود 9 الی 16 استخوان یافت می شود. در تصویر واضح است که بر روی بدن ماهی اوزون برون ستاره هایی دیده می شود که در قسمت پشتی ماهی قرار گرفته است.

شرایط پرورش ماهی اوزون برون

از شرایط پرورش ماهی خاویار چون اوزون برون می توان به دمای 15 الی 27 درجه سانتی گراد اشاره کرد. البته ماهی های خاویاری در دمای زیر 6 درجه سانتی گراد رشد نمی کنند و باعث تلف شدن آن ها می شود. البته باید بدانید که میزان شوری آب باید بین 4 الی 10 گرم در لیتر تعیین شده باشد و بهترین ph برای زندگی این ماهی 5.8 الی 7 می باشد.
البته میزان آبی که برای پرورش ماهی خاویار چون اوزون برون نیاز می باشد، 30 الی 50 لیتر در ثانیه مشخص شده است و البته در پرورش متراکم ماهی تولیدات به 5 الی 10 تن نیز می رسد که می تواند نیاز یک ساله را تأمین کند.
شرایطی که در بالا گفته شد باید رعایت شود تا در طول مدت 1 الی 2 سال ماهی های خاویاری به وزن مطلوبی چون 3 کیلوگرم برسند. همچنین  باید ماهی ها از نظر تغذیه و بهداشت نیز موردبررسی قرار گیرند و رعایت نکات استاندارد در رشد ماهی تأثیرگذار است.

2

  1. سلام
    بنده یک جراح فوق تخصص هستم که یک مزرعه محدود شامل گوسفند و مرغ و خروس و بوقلمون و.. به همراه چندین سگ بارعایت فاصله پر کردان کرج دارم و بصورت اتفاقی ۸ عدد اوزون برون بدلیل علاقه پسر کوچکم به ماهی برای یک استخر آماده ۸ در ۱۲ با عمق یک متر گرفتم البته چندتا قزل هم در کنارشان گرفتم بهار حدود یکماه تحقیق دیدم امکان افزایش و یا حتی در صورت نتایج جالب می‌توانم بعنوان تجارت سود اور انجامش بدم و در زمینه غذا و دمای محل زندگی و مراحل بعد مشاوره میخاستم فردا هم بین جراحی‌ها باهاتون تماس میگیرم

    • سلام و درود
      انصاری هستم و
      ببخشید ک نتونستم باهاتون ارتباط برقرار کنم .
      ایران نبودم این مدت و درعین حال گرفتار پشتیبانی بیماران کرونایی و عمل جراحی همسرم .
      لطفا با شماره 09128184761 واتسپ کنید .

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما