قیمت ماهی قزل آلا در بازار | عرضه مستقیم پرفروش ترین گونه آبزی در کشور

ماهی قزل آلا درجه یک یکی از محبوب ترین انواع ماهی ها در جهان است و بیشتر افراد آن را به عنوان یک غذای دریایی و سالم در رژیم غذایی هفتگی یا ماهانه انتخاب میکنند .ماهی قزل آلا با نام دیگر گل‌ماهی از انواع ماهی آب شیرین و سرد آبی هستند و در دسته ماهی‌های آزاد قرار  می‌گیرد این ماهی دارای بدنی فشرده و همچنین داری باله و دمی بزرگ‌تر از ماهی های آزاد هستند . ساقه دمی آن مرتفع و سر کند ، قسمت خارجی باله دمی تا حدودی صاف و صیقلی است. میزان فلس بین باله چربی و خط جانبی این ماهی 14الی 19 عدد و به‌طور میانگین حدود 16عدد می‌باشد . تعداد خارهای کمان اول آبشش بین 2 الی 5 عدد است که به صورت شمشیر بوده و در قسمت پایین به شکل دگمه درآمده‌اند است . حداکثر طول بدن ماهی های قزل آلا به 140 سانتی متر و وزن آن حدودا به 5کیلوگرم می‌رسد. قیمت ماهی قزل آلا در بازار همواره با نوسانات همراه بوده که در سال اخیر این نوسانات به اوج خود رسیده است و بازار ماهی تازه و دیگر انواع آبزیان را دچار رکود کرده است . عرضه این ماهی از طریق حضوری و اینترنتی به آسانی انجام میشود و مردم میتوانند این کالای با ارزش را به قیمت مناسب به صورت عمده و خرده ای اکثر صیادان و ماهی فروشان تهیه نمایند .

قیمت ماهی قزل آلا در بازار | عرضه مستقیم پرفروش ترین گونه آبزی در کشور

قیمت روز ماهی قزل آلا در بازار های جهانی

قیمت روز ماهی قزل آلا در بازار های جهانیامروزه گستردگي پرورش قزل آلا در دنیا موجب رونق اقتصادي و گسترش مصرف آن شده است. به صورتی که با توليد 576 هزار تن در جهان ارزشی معادل 2/4 ميليارد دلار ایجاد میکند . اگرچه اين ماهي از محبوب ترین ماهي های بازار جهانی نيست ولی با حدود 110 برابر بودن پرورش آن نسبت به صيد، حدود 1 درصد ارزش تجارت جهاني آبزيان به ميزان 944 ميليون دلار را مالک مي شود. به طوري که 59/7 درصد به صورت منجمد، 32/4 درصد تازه و سرد شده و 7/9 درصد آن به صورت زنده مبادله مي گردد. کشور ايران نيز با سرمايه گذاري هاي چشمگیر با کسب رتبه سوم جهاني در پرورش، 10/8 درصد قزل آلاي جهان را توليد کرده و سهم 0/07 درصدي در ارزش و 0/1 درصدي در مقدار صادرات جهاني را دارا میباشد . در تحليل هاي انجام شده ، ايران علاوه بر اینکه تقاضاي بالاي مصرف داخلي از حدود 2/8 ميليون دلار درآمد ارزي خود در 8 ساله منتهي به سال 1387، به مقدار 72/7 درصد صادرات ماهی قزل آلاي تازه و سرد شده و 27.3 درصد صادرات به صورت منجمد داشته است. قیمت روز این ماهی در بازار کشور های مختلف با توجه به واحد پول رسمی ان کشور ها متفاوت است اما به پول جهانی یعنی دلار قیمت این ماهی ها کیلویی 10 تا 15 دلار است .

تولید و پرورش ماهی قزل آلا در کشور

تولید و پرورش ماهی قزل آلا در کشورپرورش ماهی قزل آلا در ایران یکی از پر درآمد ترین و سود اور ترین مشاغل است که البته در سالهای اخیر رونق خود را رفته رفته از دست داروخانه است اما این صنعت از بین نرفته و همچنان هزاران نفر در این شغل مشغول به کارند . یك میلیون و 200 هزار تن از محصولات آبزی سال گذشته در كشور تولید شده است  كه 60 درصد آنها را آبزیان گرمابی، 30 درصد آنها ماهیان سردآبی و بقیه سایر آبزیان و میگو ها هستند است که البته این اصلا رقم کمی نیست و در سال گذشته ایران رکورد دار پرورش میگو در جهان شده است .
قیمت روز فروش ماهی قزل آلا در بازار های ایران از 28000 تومان تا سی و پنج تومان بسته به تازگی و نوع آن موجود است برای مثال قزل آلا ی رنگین کمانی همیشه قیمت بالاتری نسبت به انواع دیگر قزل آلا دارد .

بازار بزرگ خرید و فروش بهترین آبزیان دریایی

بازار بزرگ خرید و فروش بهترین آبزیان دریاییمرکز بزرگ عرضه ماهی و آبزیان پایتخت در بزرگراه بعثت تهران واقع شده است که مدیر این مجموعه نان ان را سامانه عرضه و فروش عمده ماهی و آبزیان تهران نام گذاری کرده است . در این مرکز عرضه ماهی و آبزیان هم به صورت عمده و خرده فروشی با قیمت های معقولانه و مناسب تربه از نرخ بازار شهر تهران به فروش می رسند . این مرکز دارای دو سالن برای فروش عمده و خرده ماهی است که تا حدود هشتاد تن ماهی از تمامی استان های کشور بویژه استان های شمالی و جنوبی کشور برای عرضه در این مرکز وجود دارند . در این مرکز در شش ماه اول سال تا شصت نوع ماهی و در شش ماه دوم سال تا هفتاد نوع ماهی و دیگر محصولات آبزی برای خرید قابل عرضه است . محصولات این بازار به دلیل تازگی و کیفیت محصول و همچنین استفاده پرورشکاران ماهی از تکنولوژی و تجهیزات بروز برای پرورش ماهی قزل آلا باعث محبوبیت این بازار و محصولاتش شده است .

بزرگترین کشورهای صادر کننده ماهی قزل آلا

بزرگترین کشورهای صادر کننده ماهی قزل آلا مجموع تولید آبزیان در سال گذشته ، نزدیک به 1 میلیون تن بوده است که از این میزان چهارصد هزار تن به پرورش آبزیان و 600 هزار تن به صید آبزیان اختصاص یافته است .در تولید قزل آلا مقام اول در جهان را کشور ایران به خود اختصاص داده است و به عبارتی ایران جز 4 کشور اول دنیا محسوب میشود و امکان افزایش ظرفیت تولید قزل آلا با افزایش بهره برداری در کشور فراهم است.ایران از نظر مقدار صید در همه اقیانوس هند مقام دوم و در غرب اقیانوس مقام اول را به خود اختصاص میدهد .

عرضه مستقیم پرفروش ترین گونه آبزی به سراسر کشور

عرضه مستقیم پرفروش ترین گونه آبزی به سراسر کشورعرضه مستقیم آبزیان و ماهی ها هم به صورت مستقیم از صیادان از طریق فروش عمده ماهی قزل آلا و هم از طریق فروشگاه ها و بازار های ماهی فروش در سطح کشور ممکن است البته به دلیل فساد پذیری ماهی اغلب خریداران عمده فروشندگان فروشگاه ها و مغازه های پروتئینی هستند . 

روش دیگری که میتوان بدون دردسر و به راحتی محصول مورد نظر خود را بدست آورد خرید اینترنتی عمده ماهی قزل آلا و یا به صورت خرده از هر جای کشور و در هر زمانی از سایت های رسمی و معتبر است .

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما