معرفی انواع ماهی پرورشی گرمابی ایرانی

آیا با انواع ماهی پرورشی گرمابی آشنایی دارید؟ مطلب زیر به معرفی انواع ماهی پرورشی ایرانی پرداخته است و شما می توانید با مطالعه این مطلب بیش تر در مورد ماهی های گرمابی بدانید.
ماهی های پرورشی به دو گونه ماهی سردآبی و گرمابی تقسیم بندی می شوند که هر کدام با توجه به نوعی که دارند از شرایط پرورش ویژه ای برخوردار هستند. البته در این مطلب در مورد انواع ماهی های گرمابی و پرورشی صحبت شده است و اطلاعات جامعی را در اختیار شما خوانندگان قرار می دهد.

معرفی انواع ماهی پرورشی گرمابی

از انواع ماهی های گرمابی که به صورت پرورشی نیز می باشند می توان به ماهی کپور معمولی، ماهی کپور سرگنده، ماهی کپور علفخوار و ماهی کپور نقره ای اشاره کرد. البته این ماهی باید در محیط های مختلفی پرورش داده شوند، تا رشد خوبی را به ارمغان آورند. بیش ترین پرورش ماهی های گرمابی در استخر ماهی خاکی و بتونی می باشد و البته رشد این ماهی در استخر ماهی خاکی به مراتب بیش تر از استخر های دیگر می باشد.
ماهی های گرمابی هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند و حتی تغذیه این ماهی ها با هم متفاوت می باشد. به عنوان مثال ماهی آمور یا ماهی کپور علفخوار از گیاهان برای تغذیه استفاده می کند و برای تغذیه این ماهی باید از علوفه و یونجه استفاده کنید و البته برای رسیدن به وزن 1 کیلوگرم باید به میزان 20 الی 25 کیلوگرم یونجه به ماهی آمور خورانده شود.
البته دیگر انواع ماهی های کپور از هر نوع ماده غذایی استفاده می کنند و برای تغذیه آن ها می توانید از گندم و جو خیس شده استفاده کنید. البته ماهیان کپور اگر بخواهند به وزن یک کیلوگرم برسند باید روزانه 4 الی 5 کیلو غلات مصرف نمایند و به عنوان مثال می توان گفت که ماهی کپور 600 گرمی نزدیک به 18 گرم غذا تغذیه می کند تا به وزن مطلوبی برسد.
اگر تمامی مواردی که در پرورش ماهی کپور و دیگر ماهیان گرمابی وجود دارد، رعایت شود ماهی های کپور به وزن مطلوبی می رسند و البته در طول دوره 6 الی 8 ماه ماهی کپور آمور دارای وزن 1.5 الی 2 کیلوگرم می شود و ماهی کپور نقره ای از وزنی برابر با 800 گرم برخوردار است.

در مورد پرورش ماهی گرمابی چه می دانید

ماهی های گرمابی برای پرورش بهتر نیاز به گرما دارند. این ماهی باید در دمای  حداقلی 18 درجه سانتی گراد رشد داشته باشد ولی بهترین دما برای رشد آن ها 25 الی 28 درجه سانتی گراد است. این ماهی ها اگر در دمای زیر 8 درجه سانتی گراد بروند به خواب زمستانی  فرو میروند .

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما