پرورش انواع ماهی سردآبی در ایران

انواع ماهی سردآبی را نام ببرید. پرورش ماهی سردآبی چگونه صورت می گیرد؟ آیا پرورش ماهی سردآبی در کشور ایران رونق دارد؟ کدام ماهی سردآبی در کشور ایران بیش ترین پرورش را به خود اختصاص داده است؟
ماهی های سردآبی در انواع مختلفی یافت می شوند که می توان به ماهی قزل آلا رنگین کمان، ماهی قزل آلا خال قرمز اشاره کرد. این ماهی ها از دسته ماهیان سردآبی بوده است که در کشور ایران با پرورش خوبی همراه می باشند. البته بهتر است بدانید که بیش ترین پرورش ماهی سردآبی در کشور ایران مختص به ماهی قزل آلا رنگین کمان بوده است و ماهی قزل آلا خال قرمز به دلیل شرایط زیست محیطی قادر به پرورش نمی باشد.

اطلاعات کلی در مورد ماهی قزل آلا رنگین کمان

در مورد ماهی پرورشی قزل آلا رنگین کمان گفته شده است که این ماهی از 8 باله توسعه یافته ای برخوردار بوده است و همچنین از برترین ماهی های سردآبی به شمار می رود که در پرورش ماهی سردآبی از جایگاه بالاتری برخوردار می باشد. این ماهی از مقاومت بالایی برخوردار می باشد و همچنین دارای دندان های تیزی بوده و در زمره ماهیان وحشی جای می گیرد. ماهی قزل آلا رنگین کمان در وزن های مختلفی در بازار به فروش می رسد و از پرفروش ترین ماهیان شمالی کشور محسوب می شود.

پرورش ماهی سردآبی در کشور

برای پرورش ماهی سردآبی باید اصولی رعایت شود تا ماهی ها با رشد خوبی همراه شوند. ماهی سردآبی بهتر است در دمای 12 الی 18 درجه سانتی گراد پرورش داده شوند و بهترین دما برای پرورش ماهی قزل آلا دمای 15 درجه سانتی گراد بوده است. این ماهی ها نمی توانند در دمای بالای 24 درجه سانتی گراد دوام بیاورند و بی شک تلف می شوند.
نکته دوم در مورد پرورش ماهی قزل آلا می توان به ph آب اشاره کرد. این ماهی باید در ph آب 6.8 الی 8.4 زندگی کند و همچنین اگر از این محدود خارج گردد باعث مرگ ماهیان می شود. میزان اکسیژنی که برای رشد ماهی سردآبی در نظر گرفته می شود باید بیش تر از 5 میلی گرم در لیتر باشد و همچنین می توان گفت میزان شوری آب ماهی قزل آلا باید 0.1 مشخص شده باشد و البته این ماهی می تواند تا شوری ppt30 نیز رشد کند.
یکی از مسائلی که برای رشد و پرورش ماهی سردآبی بسیار مورد توجه قرار می گیرد، شفافیت آب می باشد. ماهی قزل آلا باید در آبی سرد و شفاف زندگی کند و همچنین میزان مواد معلق بر روی آب نباید از 30 میلی گرم در لیتر کمتر باشد. البته بهترین منابع آبی برای زندگی این ماهی چشمه ها، قنات ها و رودخانه ها بوده است و برای تأمین این منابع آبی استخر ها را کنار چشمه ها می سازند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما