چگونگی پرورش انواع ماهی زینتی فایتر

پرورش ماهی فایتر چگونه صورت می گیرد؟ ماهی فایتر از جمله زیباترین انواع ماهی زینتی بوده است که چگونگی پرورش این ماهی در مطلب زیر به طور کامل توضیح داده شده است.
ماهی فایتر از دسته برترین و زیباترین انواع ماهی زینتی بوده است که در تنگ های کوچک دیده می شوند. البته این ماهی برای پرورش شرایط خاص خود را دارد و برای پرورش و نگهداری ماهی فایتر باید شرایطی مدنظر داشت.

معرفی و شناخت بیش تر ماهی فایتر

ماهی فایتر از انواع ماهی های زینتی است که در رنگ های مختلفی یافت می شود و از رایج ترین رنگ های ماهی فایتر می توان به قرمز، آبی، ساده و طرح دار اشاره کرد. ماهی فایتر از ماهیان زیبای آب های شیرین محسوب می شود و البته ماهی فایتر به ماهی جنگجوی سیامی شهرت دارد که با گورامی ها می توانند هم خانواده باشند.
این ماهی از ماهیان آرام نمی باشد بلکه از رفتاری بسیار قلمرو طلب برخوردار بوده است و به جنگ ماهیان دیگر می رود. برخی از ماهیان فایتر به صورت یکدست قرمز می باشند و برخی از دیگر از ترکیب چندین رنگ تشکیل شده اند. این ماهی ها از نظر زیبایی چیزی کم ندارند و اگر در آکواریوم چندین ماهی وجود داشته باشد، ماهی فایتر به خودنمایی از خود باله دمی خود را باز و بسته می کند که در زیباسازی فضای آکواریوم بسیار تأثیرگذار بوده است.

پرورش و نگهداری ماهی فایتر

در ابتدا برای نگهداری و پرورش ماهی فایتر باید به نکته ای چون انتخاب صحیح آکواریوم توجه داشت که البته این ماهی باید در تنگ های بلورین بزرگ و متوسط زندگی کند. این ماهی لازم نیست در آکواریومی باشد که از تجهیزات اضافی برخوردار است و همچنین می تواند خود را با دمای اتاق وفق دهد. البته شما می توانید از گیاهان آبزی کوچک و سن ها برای رشد بهتر ماهی فایتر استفاده کنید و فضا را برای آن ها زیباتر و دلنشین کنید.
از بهترین هم خانواده های ماهی فایتر می توان به لوچ ها، شارک ها، انجل ها و گورامی ها اشاره کرد و البته این ماهی در دمای 24 الی 28 درجه سانتی گراد رشد خوبی دارد و بهترین ph برای رشد این ماهی از 6.5 الی 7.5 بوده است. این ماهی در طبیعت می تواند تا 5 الی 7 سانتی متر رشد کند. بهتر است ماهی فایتر به صورت تکی و انفرادی در یک آکواریوم رشد نماید چرا که به ماهی های دیگر آسیب وارد می کند.
نکته دیگر در مورد این ماهی تغذیه آن ها است. ماهی فایتر از غذای خشک استفاده می کند و البته می توانید از غذا هایی که برای ماهیان گیاهخوار استفاده می شود، بهره ببرید. بهترین غذای ماهی فایتر، دل گوساله است، که به شکل تکه ای به ماهی داده می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما