چگونگی پرورش ماهی در قفس در ایران

پرورش ماهی با هدف تولید اقتصادی در ایران و سایر کشور های جهانی صورت می گیرد و البته این مسئله با روش های مختلفی انجام می شود. چگونگی پرورش ماهی در قفس، در مطلب زیر بیان شده است.
پرورش ماهی یک شغل پردرآمدی است که به منظور تولید اقتصادی انجام می شود و البته این مسئله می تواند برای اقتصاد و سرمایه گذاری کشور تأثیر مثبتی داشته باشد. پرورش ماهی در روش های مختلفی صورت می گیرد که از جدیدترین روش های پرورش ماهی می توان به درقفس دریایی اشاره کرد.

در مورد پرورش ماهی در قفس چه می دانید

در روش پرورش ماهی در قفس دریایی ماهی ها مانند یک زندانی در قفس آبی قرار می گیرند و از منابع آبی طبیعی استفاده می کنند. البته باید گفته شود که آب دریا به صورت آزاد در قفس جریان دارد و ماهی ها می توانند از مزه ای مانند ماهی های دریایی بهره مند شوند. البته پرورش ماهی در قفس های دریایی به واسطه مردم آسیای جنوب شرقی ایجاد شد و قفس های اولیه از جنس چوب بوند و ماهیان می توانستند از ضایعات غذایی نیز تغذیه کنند.
پرورش ماهی در قفس دریایی یکی از جدیدترین روش های تولید و پرورش ماهی می باشد که البته امروزه با در دست داشتن تکنولوژی های پیشرفته توانستند بهترین انواع قفس های محکم را برای پرورش ماهیان به کار ببرند. البته در کشور ایران با پرورش ماهی قفس دریایی همراه می باشیم که بیش از 90000 تن از این ماهی در استان هرمزگان تولید می شود.
بهتر است بدانید که پرورش ماهی در قفس دریایی یکی از متداول ترین روش های پرورش ماهی است که از قفس هایی با اشکال مختلف استفاده می شود. قطر بیش تر این قفس ها 16 متر بوده است و البته می توان گفت که از 6 قفس از جنس پلی اتیلن برای پرورش ماهی استفاده می شود. برای ساخت این قفس ها باید از سه نوع تور استفاده شود که البته می توان به مواردی چون تور اصلی، تور محافظ، تور ضد پرنده اشاره کرد. حجم هر قفس پرورش ماهی حدود 1600 متر مکعب مشخص شده است و در آن می توان 180 تن از ماهی را پرورش داد. از گونه های متفاوتی که می توان در قفس های دریایی پرورش داد می توان به مواردی چون شانک اروپایی، صبیتی، سوکلا، سی باس آسیایی و… اشاره کرد. البته می توان گفت که در سال اول کار به دلیل این که تجربه ای در این زمینه ندارید محصولات را به صورت وارداتی در کشور به فروش می رسانید و بعد از آن به صورت صادراتی در جهان به فروش می رسد.

مزایای پرورش ماهی در قفس دریایی

  • استفاده از منابع آبی دریا، رودخانه، دریاچه و چشمه ها
  • کاهش سرمایه گذاری اولیه و استفاده از آب کم برای پرورش ماهی ها
  • آسان بودن صید ماهیان
  • آسان بودن نمونه برداری از محصولات و مشاهده کردن آن ها
  • استفاده از منابع آبی ماهیان برای تفریح گاه ها، ورزش ماهیگیری و…

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما