آموزش پرورش ماهی کوریدوراس در خانه

در مورد ماهی کوریدوراس چه می دانید؟ آیا با نحوه نگهداری و پرورش ماهی کوریدوراس در منزل آگاهی دارید؟ در مطلب زیر به آموزش پرورش ماهی کوریدوراس پرداخته شده است.

ماهی کوریدوراس یکی از زیباترین  میگو پاک شده و  ماهی های زینتی است که در آب های شیرین یافت می شود. این ماهی از جمله ماهیان صلح طلب محسوب شده و در برخی از موراد به شیطنت هایی می پردازند. این ماهی بسیار دوست داشتنی و از طرفداران زیادی برخوردار است. ماهی کوریدوراس جز چندین گونه محبوب آکواریومی است که در کشور ایران نیز با فروش خوبی همراه می باشد. می توان گفت که این ماهی از کف دریا ها تغذیه می کند ولی به ماهی لجن خوار معروف نمی باشد. این ماهی را می توان با انواع ماهیان گیاه خوار نگهداری کرد و بهترین زندگی برای آن ها زیستن به صورت گروهی می باشد. در ادامه بیش تر با این ماهی آشنا می شوید.

شناخت بیش تر ماهی کوریدوراس

ماهی کوریدوراس از گربه ماهیان به شمار می رود و همچنین می توان گفت که زیستگاه اصلی این ماهی در قسمت های جنوبی آمریکا و پاناما می باشد. این ماهی از ماهیان صلح طلب بوده و از نظر شکل ظاهری می توان گفت که از جثه بسیار کوچکی برخوردار می باشند. ماهی کوریدوراس بسیار جذاب و از تنوع رنگی بالایی برخوردار نیست ولی دارای زیبایی خاصی می باشد. این ماهی می تواند در شرایط مختلفی زندگی کند و تغییرات آب و هوایی بر روی رشد این ماهی تأثیرگذار نخواهد بود. البته بهتر است بدانید اگر این ماهی ها در آب های کم اکسیژن نگهداری شوند می توانند از سطح آب اکسیژن موردنیاز خود را تأمین نمایند.

نگهداری و پرورش ماهی کوریدوراس

تن ماهی هوور،ماهی کوریدوراس از جمله ماهیان زینتی است که از مراقبت کمی برخوردار می باشد. این ماهی در شرایط معمول نیز می تواند رشد خوبی داشته باشد و از جمله ماهیان کم توقع محسوب می شوند. این ماهی در دمای 24 الی 28 درجه سانتی گراد رشد کرده و بهترین PH برای این ماهی از 6 الی 7.5 می باشد. اگر این ماهی در شرایط طبیعی یافت شود می تواند تا 6 سانتی متر نیز رشد داشته باشد و دارای طول عمری برابر با 4 سال است. این ماهی به فضایی که دارای ماسه و شن ریزی باشد، علاقه مند است و می توان برای تزیین آکواریوم از شن و ماسه استفاده کرد. بهترین توصیه در مورد نگهداری ماهی کوریدوراس، این است که ماهی باید با ماهیان صلح طلب نگهداری شود و به هیچ عنوان با ماهیان گوشتخوار و مهاجم نباید نگهداری کرد. البته بهترین روش نگهداری این ماهی در منزل استفاده از آکواریوم های درپوش دار است چرا که این ماهی ها به سطح آب آمده و ممکن است از آب به بیرون بپرند.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما