شرایط پرورش ماهی سوف در کشور ایران

از شرایط پرورش ماهی سوف چه می دانید؟ آیا ماهی سوف در کشور ایران پرورش داده می شود؟ زیستگاه اصلی ماهی سوف در کدام کشور می باشد؟
ماهی سوف گونه ای از بزرگترین انواع ماهیان شمال کشور و آب های شیرین می باشد و در وزن های مختلفی در بازار به فروش می رسد. البته بهتر است بدانید این ماهی از مرغوب ترین ماهی شمال کشور به شمار می رود که بعد از ماهی سفید گرانقیمت ترین ماهی شمال محسوب می شود. این ماهی می تواند تا 20 کیلوگرم نیز رشد نماید و همچنین طول این ماهی 100 سانتی متر بوده است.

زیستگاه و خصوصیات ظاهری ماهی سوف

ماهی سوف گونه ای از ماهیان اروپای شرقی و آسیای مرکزی بوده است و زیستگاه اصلی این ماهی در همین مناطق می باشد. البته ماهی سوف در شرق آسیا نیز پراکنش داده شده است و از خصوصیات ظاهری متفاوتی برخوردار است که در ادامه بیش تر در مورد آن صحبت شده است.
این ماهی از رنگ خاکستری و قهوه ای برخوردار است و با خال های مشکی دیده شده است. این ماهی دارای نوار هایی بوده که هر چه سن ماهی بیش تر می شودف نوار های روی بدن ماهی نیز ناپدی می گردد. در مورد پوست ماهی سوف گفته شده است که این ماهی از پوستی زبر برخوردار می باشد. همچنین این ماهی در گونه های مختلفی یافت می شود که می توان سوف سفید یا معمولی، سوف دریایی یا سیاه، سوف حاج طرخان، سوف سر بزرگ، سوف رمان، سوف سر پهن و… اشاره نمود. البته از این گونه های ماهی سوف سه دسته اول ماهی سوف در قسمت های جنوبی دریای خزر یافت می شوند.

شرایط پرورش ماهی سوف در ایران

ماهی سوف از جمله ماهیان شکارچی به شمار می رود که در مزارع پرورش متراکم نمی توان این ماهی را پرورش داد و برای پرورش ماهی سوف باید از آب های طبیعی و مزارع پرورشی غیر متراکم استفاده کرد. البته ماهی های سوف فقط می توانند در دمای 10 الی 12 درجه سانتی گراد تخم ریزی نمایند و تخم ریزی این ماهی در نیمه دوم فروردین صورت می گیرد.
البته ماهی های سوف در اندازه های کوچکی یافت می شوند و آماده سازی یک استخر مناسب برای پرورش این ماهی کاری ضروری بوده است. البته گفته شده است که نوزاد ماهی سوف نیز مانند خود آن شکارچی ماهری می باشد و به همین دلیل است که به راحتی و در کوتاهترین زمان ممکن می تواند به رشد خوبی دست یابد.
ماهی سوف از غذا های گوشتی برای تغذیه استفاده می کند و می توان برای تغذیه این ماهی از غذا های گوشتی استفاده کرد. البته ماهی سوف بسیار به ماهی های قنات و ماهی های دهان گشاد رودخانه ای علاقه زیادی دارد و از این طعمه ها برای غذا استفاده می کند. البته در رژیم غذایی ماهی سوف می توانید از میگو آب شیرین و بچه قورباغه نیز استفاده کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما