هزینه پرورش ماهی خاویاری در جهان

هزینه پرورش ماهی خاویاری در جهان چقدر می باشد؟ ماهی های خاویاری را نام ببرید. شرایط پرورش ماهی خاویاری کدام است؟ جواب سؤالات خود را از مطلب زیر دریافت نمایید.
ماهی های خاویاری در انواع مختلفی یافت می شوند که البته باید بدانید بیش از 28 گونه از ماهیان خاویاری در جهان زیست می کنند که در کشور ایران با 6 گونه از این ماهی ها همراه می باشید. از جمله معروف ترین ماهی های خاویاری در ایران و جهان می توان به تاس ماهی ایرانی، تاس ماهی روسی، اوزون برون، فیل ماهی و ماهی شیب اشاره کرد. این ماهی ها از خانواده تاس ماهیان بوده و از ارزش غذایی و اقتصادی بالایی برخوردار می باشند.
ماهی های خاویاری در کشور ایران بیش تر در دریای خزر یافت می شوند و از مرغوب ترین و برترین ماهی خاویاری در ایران، فیل ماهی بوده است چرا که از آن برترین خاویار یعنی خاویار الماس ایرانی استخراج می شود. ماهیان خاویاری گونه ای از ماهیانی می باشند که در جهان بسیار کمیاب بوده و البته می توان گفت که پرورش این ماهیان با مراقبت و هزینه های بالایی برخوردار است.

شرایط پرورش ماهی خاویاری در جهان

ماهی های خاویاری از جمله ماهیان حساس می باشند و باید در شرایط به خصوصی زندگی کنند. از شرایط زیست و پرورش این ماهی می توان به دما، نوع غذا و میزان PH آب اشاره نمود. ماهی خاویاری در دمای 15 الی 27 درجه سانتی گراد رشد می کند و اگر دمای آب کمتر از 6 درجه سانتی گراد شود ماهی غذا را تغذیه نمی کند و این مسئله می تواند رشد ماهی را تحت تأثیر قرار دهد. البته باید بدانید که مناسب ترین دما برای رشد این ماهی از 19 الی 21 درجه سانتی گراد معین شده است.
میزان شوری آب برای ماهی خاویاری از 4 الی 10 گرم در لیتر می باشد و بسیاری از پرورش دهندگان ماهی خاویاری را در شوری آب به میزان 18 گرم در لیتر نیز پرورش داده اند. میزان اکسیژنی که ماهی می تواند تحمل کند از 6 الی 8 میلی گرم در لیتر است و برای رشد بهتر این ماهی باید دی اکسیدکربن را کمتر از 10 میلی گرم در لیتر مشخص نمود. PH آب موردنیاز برای پرورش ماهی خاویاری از 5.8 الی 7 بوده و ماهی خاویاری باید دز 30 الی 50 لیتر در ثانیه آب رشد کند.

هزینه پرورش ماهی خاویاری در ایران

برای پرورش ماهی خاویاری باید هزینه سنگینی را متحمل شد و البته برای پرورش ماهی خاویار باید حدود 7 میلیارد و 700 میلیون تومان سرمایه در نظر گرفت. سرمایه گذاری ثابت در پرورش ماهی های خاویاری 77 میلیارد ریال می باشد و سرمایه در گردش در پرورش این گونه ماهی ها حدود 22.149 ریال بوده است. کل سرمایه گذاری که برای پرورش ماهی خاویاری در نظر گرفته می شود 100.089 ریال است. البته این هزینه ها تخمین زده می باشد و در طول سه سال می توانید تمامی هزینه های به کار گرفته شده در پرورش ماهی را بازگردانید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما