پرورش انواع ماهی زینتی و آکواریومی سیچلاید

پرورش ماهی زینتی سیچلاید چگونه صورت می گیرد؟ در مورد انواع ماهی آکواریومی سیچلاید چه می دانید؟ آیا از شرایط زندگی ماهی سیچلاید چیزی شنیده اید؟
ماهی سیچلاید گونه ای از برترین و زیباترین ماهی زینتی بوده است که در انواع مختلفی یافت می شود. البته در این مطلب سعی شده است تا از زیباترین ماهی سیچلاید نام برده شود و شرایط پرورش این ماهی در مطلب زیر بیان شده است.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پرورش و شناخت انواع ماهی سیچلاید

ماهی سیچلاید پورت آکارا: گونه ای از زیباترین انواع ماهی زینتی سیچلاید، پورت آکارا بوده است و این ماهی از بدنی قهوه ای رنگ برخوردار بوده و خطوط سیاهی بر روی بدن این ماهی دیده می شود. البته این ماهی در دو نوع نر و ماده دیده می شود که باله های نوع تر بلندتر از نوع ماده بوده است و همچنین بهترین شرایط پرورش ماهی سیچلاید، انتخاب آکواریومی با حجم 50 گالن بوده است و البته بهترین شرایط استفاده از شن های ریز در آکواریوم می باشد. این ماهی باید در دمای 25 الی 27.5 درجه سانتی گراد رشد داشته باشد و برای جفت گیری این ماهی باید به صورت گروهی در یک آکواریوم نگهداری شوند.

ماهی سیچلاید لیمویی: گونه ای دیگر از انواع ماهی های سیچلاید که در قسمت های جنوبی دریاچه تانگانیکا یافت می شودف می توان به سیچلاید لیمویی اشاره کرد. این ماهی می توان تا 9 سانتی متر رشد داشته باشد و همچنین ماهی سیچلاید لیمویی از بدنی کشیده و نارنجی رنگی برخوردار می باشند. بهترین حجم آکواریوم برای نگهداری ماهی سیچلاید حدود 30 گالن بوده است و البته این ماهی در دمای 25 الی 28 درجه سانتی گراد رشد می کند. بهترین ph برای پرورش ماهی سیچلاید 7.8 الی 9 بوده است و ناگفته نماند که تکثیر و پرورش این ماهی کاری راحت نمی باشد. برای رشد این ماهی می توانید از غذا های پروتئینی استفاده کنید و از کرم های منجمد و خونی نیز برای تغذیه استفاده می کند.

ماهی سیچلاید پرچمی: این ماهی از ماهی های سیچلایدی خندان معرفی می شود و البته زیستگاه اصلی این ماهی در برزیل بوده است. ماهی سیچلاید پرچمی از ماهی های صلح جویی است که باید در آکواریومی با حجم 30 گالن نگهداری شود. بهترین فضای آکواریوم برای نگهداری و پرورش این ماهی، مکانی پوشیده شده از شن های ریز و متوسط می باشد و همچنین می توان گفت که برای خوشحال کردن این ماهی می توانید تخته سنگی را در آکواریوم نگهداری کنید. مناسب ترین دمای رشد ماهی سیچلاید 25 الی 27.5 درجه سانتی گراد بوده است و البته ph مناسب برای این ماهی از 6 الی 7 بوده است. پرورش این ماهی کاری دشوار نبوده و این ماهی از کرم خونی منجمد و غذا های بسته بندی شده استفاده می کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما