پرورش ماهی سفید شمال در قم

آیا می توان ماهی سفید شمال را در استان قم پرورش داد؟ چه میزان ماهی سفید دریایی در استان قم پرورش داده می شود؟ در مورد ماهی سفید چه می دانید؟
ماهی سفید از مرغوب ترین ماهی های دریای خزر بوده است که دارای ویژگی های خاصی می باشد که در ادامه سعی شده است اطلاعات بیش تری در مورد مشخصات ظاهری این ماهی در اختیار شما قرار داده شود.

اطلاعاتی در مورد ماهی سفید دریایی

ماهی سفید از مرغوب ترین و لذیذترین ماهی شمال کشور بوده است و البته این ماهی از خانواده کپور ماهیان به شمار می رود و تمامی کپور ماهیان از ماهیان گرمابی محسوب می شوند که شرایط پرورش این گونه ماهی ها با دیگر ماهیان سردآبی متفاوت می باشد.
ماهی سفید از با ارزش ترین ماهی های شمال بوده که در بخش های مختلفی از کشور ایران به پرورش این ماهی پرداخته شده است. البته بیش ترین صید ماهی شمال ایران مربوط به ماهی سفید می باشد و این ماهی همراه با ماهی کفال صید می شود.
از ویژگی های ظاهری ماهی سفید می توان به بدنی دوکی شکل، دهانی انتهایی، فشردگی در اطراف بدن ماهی و رنگ نقره ای ماهی سفید اشاره کرد. البته این ماهی دارای باله های زرد یا نقره ای بوده است و گوشت آن از رنگ سفید و تیغ های فراوانی برخوردار می باشد. ماهی سفید دریایی از ماهیان استخوانی دریای خزر به شمار می رود و بیش ترین فروش را در بازار به خود اختصاص داده است.
از دیگر خصوصیات ماهی سفید می توان به 5 باله ای بودن این ماهی اشاره کرد و همچنین این ماهی دارای دندان های حلقی یک ردیفی می باشد و بیش ترین طولی که این ماهی می تواند رشد کند، 71 سانتی متر بوده است.

پرورش ماهی سفید دریایی در استان قم

با توجه به تحقیقاتی که در رابطه با پرورش ماهی سفید دریایی در قم صورت گرفته است، به این نتیجه رسیده ایم که این استان با کمک از تیم شیلات ایران، موفق به اخذ مجوز اداره کل حفاظت محیط زیست در رابطه با پرورش ماهی سفید شده است. البته این استان توانسته است حدود 126 هزار قطعه بچه ماهی سفید شمال کشور را که در وزن های 1.5 گرمی بوده است در استخر های ذخیره آب کشاورزی رها سازی نماید.
همچنین گفته شده است، که امروزه به تکثیر مصنوعی ماهی سفید پرداخته اند و از سال 84 فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده و در آب های گرم و شور موفق به تولید ماهی سفید شده اند. همچنین مشخص شده است که در سال اول ماهی سفید را از وزن 2 گرم به 350 گرم رسانیده و در سال های بعد وزن ماهی سفید به 1 کیلوگرم نزدیک شده است. البته از مزایای انجام این طرح در استان قم، بهره برداری از آب های شور است که در برخی از مواقع نمی توان ماهیان گرمابی را در آن پرورش داد.

منبع: ماهی و میگو ایران

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما