پرورش ماهی قرمز عید در آکواریوم منزل

ماهی قرمز از کدام دسته از ماهیان به شمار می رود؟ در مورد شرایط پرورش ماهی قرمز چه می دانید?در آکواریوم خانه ها چگونه می توان ماهی قرمز را نگهداری کرد ؟ ماهی قرمز از گونه های بسیار زیبای زینتی بوده است که انواع گوناگونی دارد. البته این ماهی در سیبری و آسیای جنوب شرقی بیش ترین رشد را به همراه دارد و البته گونه های جدیدی از این ماهی در بازار به فروش می رسد که به صورت طبیعی در اقیانوس ها رشد می کنند.

اطلاعات کلی در مورد ماهی قرمز

ماهی قرمز از انواع و گونه های کپور ماهیان به شمار می روند و البته متعلق به خاور می باشد. ای ماهی ها به رنگ طلایی و قرمز بوده و با نام ماهی حوض و طلایی معرفی می شوند. البته پرورش ماهی قرمز بیش تر در کشور ژاپن و چین صورت می گیرد و امروزه در بخش هایی از ایران نیز به پرورش ماهی قرمز می پردازند.
البته دلایلی که باعث می شود تا ماهی قرمز به عنوان بهترین ماهی آکواریومی معرفی شود، نگهداری راحت ماهی قرمز، ترکیب موزون ماهی و زیبایی منحصر به فردی که این ماهی دارد، می باشد.
البته پرورش و تکثیر ماهی قرمز در فصل بهار در اروپا صورت می گیرد و این ماهی ها در دو نوع نر و ماده وجود دارند که هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند. بزرگترین ماهی قرمز دارای وزن 2.5 کیلوگرم بوده است و از دندان های حلقی یک ردیفی برخوردار می باشد و پرده صفاق این ماهی به رنگ تیره است و طول این ماهی به 20 سانتی متر می رسد.

پرورش ماهی قرمز در منزل

در پرورش ماهی قرمز باید به نکاتی توجه کرد که می توان به دمای آب زندگی ماهی قرمز اشاره کرد. بهترین دما برای زندگی و رشد ماهی قرمز دمای 20 درجه سانتی گراد بوده است. البته ماهی قرمز از فضای باز بسیار خوشش می آید و برای نگهداری ماهی قرمز در آکواریوم باید از تانک های بزرگ استفاده شود.
بهترین غذای ماهی قرمز میگو های آب شور بوده است و در پرورش ماهی قرمز می توان از این غذا ها استفاده نمود. البته ماهیان قرمز در مورد غذا حساسیت نشان نمی دهند و از ماهیان همه چیز خوار محسوب می شوند. بهترین غذا برای این ماهی بی مهرگان بوده است و البته از جانوران کوچک استفاده می کند. البته غذای کاروتن دار برای ماهی قرمز بسیار مفید بوده است و برای تأمین رنگ بدن این ماهی استفاده می شود.
برای رشد ماهی قرمز باید از غذا های کربوهیدرات دار استفاده شود و نباید در غذای آن ها از پروتئین زیاد استفاده شود چرا که نمی تواند به خوبی هضم کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما